۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۷۳۵۵۱۹

اعلام امتیاز تمام‌خوانی رسائل و مکاسب و تمهیدی فقه معاصر

اعلام امتیاز تمام‌خوانی رسائل و مکاسب و تمهیدی فقه معاصر
برای تشویق طلاب به تمام‌خوانی، رسائل و مکاسب و تمهیدی فقه معاصر، امتیاز آن اعلام شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همان‌طور که در ابتدای سال تحصیلی جاری وعده داده شد، سیاست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آن است که علاقه‌مندان به خواندن تمام متن رسائل و مکاسب، بیش از گذشته بتوانند در برنامه جدید آموزشی حوزه این کتاب‌ها را کامل بخوانند.

به همین‌ خاطر امتحانات متعدد برگزار می‌شود تا مشکل محدودیت زمانی برای اتمام محدوده‌ها نباشد و در سال تحصیلی آینده نیز تلاش می‌شود برنامه‌های آموزشی و برنامه امتحانات به گونه‌ای اجرا شود که زمینه تمام خوانی به راحتی فراهم باشد.

امروز نیز برای تشویق طلاب به تمام‌خوانی، امتیازات آن اعلام می‌شود.

امتیاز تمام‌خوانی:

سؤالات امتحانات کتبی رسائل و مکاسب سطوح عالی در تیر و مردادماه به میزان ۲۰ نمره از محدوده‌های الزامی و علاوه بر آن ۲ نمره اضافی از محدوده‌های اختیاری طراحی خواهد شد و لذا طلابی که تمام‌ محدوده‌ها را طبق توصیه مرکز مدیریت خوانده باشند در تمامی امتحانات فوق از امتیاز نمره تشویقی بهره‌مند می‌گردند.

دروس تمهیدی فقه معاصر که اختیاری و اضافه بر دروس عادی هستند برای نیاز طلاب به بررسی منابع فقها و مراجع معظم معاصر ما در موضوعات جدید در نظام آموزشی قرار گرفته و خط آغاز رسیدن به اجتهاد مطلق با گرایش تخصصی می‌باشد و مورد تأکید مدیریت حوزه‌های علمیه است.

این دروس که با استقبال اساتید مواجه گردید، مثل همه فعالیت‌های فوق برنامه دارای امتیازاتی می‌باشد.

امتیاز دروس تمهیدی فقه معاصر:

طلاب پایه ۹ و ۱۰ که در یک درس تمهیدی فقه معاصر شرکت کرده و در امتحان دو نیم‌سال آن قبول شوند به کمترین نمره مکاسب ایشان، ۱.۵ نمره به نمره شفاهی و ۱.۵ نمره به نمره کتبی به شرط کسب حداقل نمره ۱۲ اضافه خواهد شد.

طلاب درس خارج که در یک درس تمهیدی فقه معاصر شرکت کرده و در امتحان دو نیم سال آن قبول شوند به کمترین نمره آنان ۲ نمره تشویقی به یک مصاحبه درس خارج فقه ایشان به شرط کسب نمره حداقل ۱۲ اضافه خواهد شد.

تبصره: هریک از دروس تمهیدی فقه معاصر باید حداقل در هر نیمسال ۶۰ جلسه تشکیل گردد.

ارسال نظرات