۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۳۳۴۰۸
آیت الله کعبی:

راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی، جدایی ایران از اسلام است

راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی، جدایی ایران از اسلام است
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که راهبرد دشمنان ایران و اسلام، ایجاد شکاف، تفرقه و گسست اسلام است، هدف نهایی دشمنان را مبارزه با اسلام، انقلاب اسلامی و جدایی ایران از اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار سرويس سياسي خبرگزاري رسا، آيت‌الله عباس كعبي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به آیه 24 سوره ابراهیم که می فرماید «أَلَم تَرَ كَيفَ ضَرَبَ ٱللَّهُ مَثَلا كَلِمَة طَيِّبَة كَشَجَرَة طَيِّبَةٍ أَصُهَا ثَابِت وَفَرعُهَا فِي ٱلسَّمَاءِ» اظهار داشت: خلاصه معنای این آیه آن است که خداوند به انسان در مسیر رشد و کمال به هرچه که نیاز داشته باشد تا به اوج برسد، عطا کرده است؛ اما انسان در اثر پیروی از طبیعت در مقابل فطرت به خود، جامعه، خدا و ولایت ظلم می کند و در سایه همین ظلم، کفران الهی را مرتکب می شود که نتیجه این مسئله سبب سقوط انسان می شود.

وی در ادامه افزود: تکلیف هرکس به میزان نعمت هایی است که خداوند به او داده است و کسی که نعمت های بیشتری به آن داده شده است، طبعاً مسئولیت سنگینی برعهده دارد و خداوند انسان ها را به قدر داده ها و نعمت های خود، مورد پرسش قرار می دهد.

آیت الله کعبی با یادآوری رسالت سنگین مدیران مدارس و حوزه های علمیه برای تحقق وظایف و مأموریت های الهی آنان در جامعه بیان داشت: باید زهد و پارسایی، فروتنی و دانایی، بصیرت و عبادت و مجاهدت مدیران مدارس علمیه در عرصه‌های گوناگون بیشتر از قبل باشد و به قول ضرب المثل معروف فارسی که «هرکه بارش بیش، برفش بیشتر» باید مدیران مدارس برای انجام رسالت سنگین، خود را بازپروری روحی، اخلاقی و فکری کنند.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تجربه خود از تقویت و رشد روز به روز اخلاق، تهذیب و نورانیت رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: من در هر دیداری که با ایشان داشتم، احساس کردم که بر نورانیت، خودسازی و تزکیه نفس رهبر معظم انقلاب، نسبت به قبل، افزوده شده است و در واقع رهبر امروز از هر لحاظ همان رهبر دیروز نیست و ما نیز باید از نعمت های الهی استفاده کرده و با افزایش نورانیت خود، مسئولیت های سنگین خود را به نحو احسن اجرا کنند.

وی در ادامه افزود: اگر مدیران و مسئولین مدارس علمیه مسئولیت و مدیریت حوزه‌های علمیه را خوب انجام دهند، قطعا موفقیت های معنوی به روی آنان گشوده خواهد شد؛ اما اگر نتوانند در این راستا به وظایف خود خوب عمل کنند، خدای ناکرده دچار سلب توفیق معنوی خواهند شد.

م/ راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی، جدایی ایران از اسلام است

دو مأموریت مهم مدیران مدارس علمیه

آیت الله کعبی با بیان این که باید مدیران و مسئولین مدارس علمیه نسبت به تعلیم و تربیت طلاب حساسیت و اهتمام داشته باشند عنوان داشت: به نظر من برای مسئولین و مدیران مدارس دو نوع ماموریت درونی و بیرونی وجود دارد که مأموریت درونی آنان مربوط به طلاب، اساتید، کارکنان و محیط داخلی مدرسه می شود و مأموریت دوم آنان مربوط به جنبه بیرونی دارد که شامل فعالیت ها و تلاش های مدیر مدرسه در بیرون مجموعه طلاب می شود.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ذکر این سوال که مدیران مدارس نسبت به ماموریت درونی خود باید چه کارهایی را انجام دهند تشریح کرد: به نظر من مسئولان مدارس نسبت به ماموریت درونی خود، چند وظیفه بر عهده دارند که اولین آن «تبیین» است؛ یعنی تبیین گذشته، حال و افق‌های آینده حوزه های علمیه بر دانش پژوهان حوزوی که لازم است تبیین در این راستا به صورت مستمر بوده و تداوم داشته باشد.

وی در ادامه افزود: وظیفه دوم مدیران مدارس در ماموریت های درونی خود «تربیت» است که مدیر باید علاوه بر تبیین جایگاه طلاب، تنها به صرف بودن معلم اخلاق و تهذیب در میان طلاب اکتفاع نکنند و مدیران باید تک تک طلاب را شناخته و عهده دار مسائل تربیتی آنان باشند؛ چراکه اقتضای تربیت، اشراف روحی و روانی مدیران مدرسه و شناخت طلاب از نزدیک است.

آیت الله کعبی اضافه کرد: مدیران مدارس باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف طلاب علوم دینی، آنان را تشویق به ادامه مسیر کرده و راه صحیح را به آنان نشان دهند و در مسائل گوناگون و مشاوره های مناسب به آنان، تمام وقت خود را صرف تربیت طلاب کنند.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از وظایف مدیران مدارس علمیه را اهتمام به رشد علمی طلاب دانست و اظهار داشت: هم رشد علمی کلان مدارس علمیه و هم رشد علمی تک تک طلاب بر اساس استعدادهای متفاوت آنان، یکی دیگر از وظایف مدیران مدارس علمیه است که این امر سبب تشویق طلاب شده و سبب رشد بیشتر و بهتر آنان خواهد شد.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از وظایف مدیران در مدارس علمیه ایجاد بصیرت و امید دهی به آینده است و باید مدیران مدارس مسیر انقلاب را برای طلاب مشخص کرده و روحیه ولایتمداری آنان را تقویت کنند؛ علاوه بر این تقویت تعهد انقلابی طلاب از جمله وظایف مهم مدیران است و اگر در انجام وظایف مدیریتی مدیران مدارس کوتاهی صورت گیرد، ازبین رفتن نورانیت دل طلاب از جمله آسیب‌های آن خواهد بود.

آیت الله کعبی با اشاره به ماموریت بیرونی مدیران مدارس علمیه ابراز کرد: مدیران مدارس برای انجام ماموریت های بیرونی خود وظایفی بر عهده دارند که رسیدگی به خانواده خود، یکی از آن وظایف است و خانواده اعم از زن و بچه ها می باشد که باید مدیران به مسائل مادی، معنوی و آسایش آنان توجه کنند؛ چراکه عدم توجه به این امور، آثار بسیار بدی را به جای خواهد گذاشت.

م/ راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی، جدایی ایران از اسلام است

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مسجد داری را نیز یکی از وظایف مدیران مدارس دانست و بیان داشت: مدیر حوزه باید دارای مسجد بوده و اداره مسجدی را بر عهده داشته باشد؛ چراکه مسجدداری به رشد و توسعه مدارس و حتی طلاب علوم دینی کمک خواهد کرد و مسجدی داری در گذشته، یکی از سیره های بزرگان دین بود.

لزوم ارتباط مدیران مدارس با اقشار گوناگون جامعه

آیت الله کعبی در ادامه افزود: از وظایف بیرونی مدیران مدارس علمیه، ارتباط با اقشار گوناگون جامعه است و لازمه موفقیت حوزه، مرتبط بودن مدیران مدرسه با مردم می باشد؛ چراکه این ارتباطات است که سبب خودکفایی مالی حوزه می شود؛ بویژه معتدمدین و متنفذین، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان شهر که در این راستا لازم است تا حلقه های جدیدی تشکیل شود و طرح صالحین به پیش برده شود.

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان به راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که راهبرد دشمنان ایران و اسلام، ایجاد شکاف، تفرقه و گسست اسلام است اظهار داشت: دشمنان در صدد ایجاد شکاف نسلی و جنسیتی، مذهبی و قومیتی، اقتصادی و تخریب روحانیت و حوزه های علمیه برای تضعیف دین و مذهب هستند و هدف نهایی آنان مبارزه با اسلام و انقلاب اسلامی ایران و جدایی ایران از اسلام است؛ چنانکه دشمنان، هدف خود از اغتشاشات اخیر را جدایی اسلام از ایران بیان کردند.

ارسال نظرات