۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۷۲۹۷۶۸
امام جمعه شهرستان قصرشیرین:

آمریکایی ها مانعی برای رسیدن کمک به زلزله زدگان سوریه شده اند

آمریکایی ها مانعی برای رسیدن کمک به زلزله زدگان سوریه شده اند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام صادقی گفت: نه تنها آمریکایی ها هیچ کمکی به مردم زلزله زده سوریه نداشته اند بلکه خود مانعی برای رسیدن کمک های بشردوستانه به این کشور می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان قصرشیرین اظهار داشت: ملت ایران برخلاف تمام پیش بینی های دشمنان حضوری حماسی و تاریخی از خود در راهپیمایی 22 بهمن ماه نشان دادند.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: حضور مردم در مراسم یوم الله 22 بهمن امسال از روی بصیرت، زمان شناسی و دشمن شناسی بود و با این کار خود وفادری خویش به این نظام را به جهانیان نشان دادند.

این استاد حوزه بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در 22 بهمن برای همه مبرهن گردید این بود که این راهپیمایی سرمایه عظیم اجتماعی ایران و نظام را نشان داد.

حجت الاسلام صالحی اظهار داشت: در سال جاری به ویژه در ایام اخیر یعنی بهمن و ماههای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد هجمه وسیع رسانه ای دشمنان قرار گرفتند ولی درایت و رفتار حکیمانه معظم له، تمام این توطئه ها را یکی یکی خنثی ساخت.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفتار دوگانه جامعه جهانی در زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه، گفت: طبق آمارهای موجود بیش از 56 کشور در جهان کمک بسیاری در زلزله اخیر به ترکیه داشتند در حالی که شاهد کمترین کمک ها به کشور سوریه بودیم و این نشان داد که در بحث زلزله هم نگاه کشورهای جهان، نگاهی سیاسی است و تنها ایران، امارات متحده عربی، روسیه و... کمک هایی به کشور سوریه داشتند.

وی تاکید کرد: تاسفبار اینکه در این زلزله نه تنها آمریکایی ها هیچ کمکی به مردم زلزله زده سوریه نداشته اند بلکه خود مانعی برای رسیدن کمک های بشردوستانه به این کشور می شوند که این خود می تواند فاجعه بزرگتری برای زلزله زدگان رقم بزند.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: زلزله در کشورهای سوریه و ترکیه و کمک هایی که رنگ سیاسی داشت و به ترکیه گسیل شد یک آزمون واقعی برای حقوق بشر بود که در آن به خوبی عدم صداقت آنان برای همه مشخص گردید./1400/

ارسال نظرات