۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۲۶۰۸۶
با حضور آیت الله کعبی؛

نشست پاسخ به پرسش ها و شبهات حکم محارب از منظر فقه و حقوق برگزار شد

نشست پاسخ به پرسش ها و شبهات حکم محارب از منظر فقه و حقوق برگزار شد
آیت الله کعبی با حضور در نشستی که به همت خبرگزاری رسا برگزار شد به پرسش ها در موضوع حکم محارب از منظر فقه و حقوق پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست «پاسخ به پرسش ها و شبهات در خصوص اجرای حکم محارب از منظر فقه و حقوق» عصر امروز با حضور آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در خبرگزاری رسا برگزار شد.

آیت الله کعبی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه در جنگ روایت ها پیوست رسانه ای در تنویر افکار عمومی بسیار مهم است، گفت: امنیت داخلی و خارجی پیوستگی دارد و در مجموع امنیت ملی را تشکیل می دهد و در این میان رسانه در ایجاد یا عدم امنیت نقش بسیار تأثیرگذاری در افکار عمومی جامعه برعهده دارد.

وی ابراز کرد: صلاحیت محاکم یک ویژگی ملی است اما جرائم علیه امنیت امکان فرا ملی و مرزی را دارد و دولت می تواند در داخل یا خارج از کشور پیگیر تعقیب مجازات متهمان باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مجازات سنگین علیه متجاوزان به امنیت ملی خاطرنشان کرد: در جرائم علیه امنیت سخت گیری قانونی و مجازات سنگین از دیگر ویژگی هایی است که باید به آن اشاره کرد و پرداخت.

آیت الله کعبی افزود: تعلیق، تعویق مجازات و یا آزادی مشروط از شرایط مجازات های علیه امنیت ملی نمی شود و متجاوز را هرگاه بگیرند می توانند مجازات برسانند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دست دشمن خارجی در این اغتشاشات وجود دارد، عنوان کرد: گروه های تجزیه طلب همسو با دشمنان خارجی و با استفاده از بستر خارجی اغتشاشات خشن و توأم با قساوت قلب و مخل امنیت ملی و عمومی و با ایجاد ارعاب و ترس راه اندازی کردند و افرادی سازمان یافته وارد این آشوب ها شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قانون مجازات محارب تصریح کرد: در آشوب های اخیر برخی از نیروهای انقلابی و بسیجی مظلومانه به شهادت رسیدند و عده ای به قصد ارعاب در جامعه و اختلال در امنیت جامعه، جان و مال و ناموس مردم را مورد هدف قرار دادند و فعالیت آشوبگران جنبه اخلال در امنیت و براندازانه نظام داشت، بنابراین هم بعد اخلال در امنیت و هم بعد براندازی داشت و هر دو بعد قابل مطالعه است.

گزارش کامل این نشست به زودی منتشر می شود.

ارسال نظرات