اولین شماره فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی منتشر شد
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اولین شماره فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی به همت مرکز پژوهشهای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه منتشر شد.
فصلنامه مطالعات تبلیغ دینی که با رویکرد علمی پژوهشی به بحث و تبادل نظر درباره دانش تبلیغ و ارزیابی و نقد نظریات مطرح در این عرصه می پردازد، که نخستین شماره آن ویژه پائیز منتشر شد.
شماره اول این فصلنامه با شش مقاله در ۲۲۲ صفحه حاوی موضوعاتی همچون؛ «تبلیغ دین با محوریت نقش روانشناختی– تربیتی جذبه ولایت اهل البیت علیهم السلام؛ نویسنده: احمد رهنمایی»، «کاربست شیوه های اقناعی در تبلیغ دینی با تبیین قرآنی و روایی؛ نویسندگان: حسین حاجی پور، حجت الله بیات»، «آینده پژوهی فعالیت های فرهنگی– تبلیغی در مساجد؛ نویسندگان: احمد کوهی، علی یاوری، ابراهیم عبدی و حمید عزیزی»، «مسأله شناسی روانشناختی تبلیغ دینی با تأکید بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر؛ نویسنده: علی ابوترابی»، «رویکرد برهانی معصومین علیهم السلام در تبلیغ دینی؛ نویسنده: محمد محمدی» و «آینده پژوهی جریان تبلیغی فتح الله گولن و راهبرد تبلیغی حوزه های علمیه؛ نویسنده: محمد مهدی محققی» می باشد.
این فصلنامه مقالات و محتوای علمی خود را در قالب ۱۱ محور علمی ذیل جمعآوری و منتشر می کند؛
۱.تبلیغ سنتی؛
۲.تبلیغ در عرصه بین الملل؛
۳.تبلیغ، هنر، رسانه و فضای مجازی؛
۴.تبلیغ، اخلاق وعلوم تربیتی؛
۵.تبلیغ و روانشناسی؛
۶.تبلیغ و انقلاب اسلامی؛
۷.تبلیغ و مدیریت؛
۸. (تبلیغ و آینده پژوهی؛)
۹.تبلیغ وجامعه شناسی؛
۱۰.تبلیغ و فقه؛
۱۱.تبلیغ، کلام و علوم عقلی.
لازم به ذکر است، این فصلنامه با صاحب امتیازی مرکز پژوهشهای تبلیغی در مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ منتشر می شود.
علاقه مندان برای دریافت این فصلنامه می توانند به نشانی سامانه فصلنامه fmtd.ismc.ir مراجعه کنند.