۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۷۲۰۶۸۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:

حضور هیئات و مساجد، باطل السحر اغتشاشات بود

حضور هیئات و مساجد، باطل السحر اغتشاشات بود
حجت الاسلام اخوان صباغ گفت: حضور مسئولانه و بصیرانه جامعه هیئتی و مساجد خوزستان در محکومیت اغتشاشات باطل السحر فتنه های بعدی و اغتشاشات توسط فرصت جویان ضد انقلاب شد.

به گزارش خبرنگار  سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ حضور هیئات و مساجد در راهپیمایی محکومیت اغتشاشگران را با شکوه توصیف کرد و گفت: حضور مسئولانه و بصیرانه جامعه هیئتی و مساجد خوزستان به دعوت نماینده محترم ولی فقیه در محکومیت اغتشاشات و توهین به مقدسات، باطل السحر فتنه های بعدی و اغتشاشات توسط فرصت جویان ضد انقلاب شد.

وی در ادامه با اشاره به آیه سوم سوره مائده که می فرماید:«الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم فَلا تَخشَوهُم وَاخشَونِ» گفت: قرآن کریم از ما می‌خواهد وقتی که بر دشمن خارجی پیروز شدیم؛ دیگر از او نترسیم، بلکه از انحراف نهضت و انقلاب است که باید ترسید؛ لذا اگر با واقع بینی، دقت و بصیرت با مسائلی که با آن‌ها مواجهیم برخورد نکنیم، آنگاه انحراف، خطری است که نهضت و انقلاب را تهدید می‌کند. دشمن هم بر همین موضوع انحراف تاکید دارد و جریان رسانه ای اخیر که منجر به اغتشاش توسط عده ای آشوب طلب شد نیز در جهت ترویج انحراف دینی بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با استناد به خطبه 50 نهج البلاغه حضرت علی علیه السلام که فرمودند:«فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ یَخْفَ عَلَى الْمُرْتَادِینَ... » تاکید کرد: اگر باطل تماماً از حق جدا می‌شد؛ شکاکان هم شک نمی‌کردند و حق برای همه مشخص می‌شد؛ لذا اساساً فتنه - که در واقع همان فضای غبار آلودی است که امر را مشتبه می‌سازد و تشخیص حق از باطل را دشوار می‌کند- چنین به وجود می‌آید. جریان باطل، باطل خود را با حق می‌آمیزد تا تشخیص برای مخاطبان دشوار شود.

حجت الاسلام اخوان صباغ با اشاره به اهمیت رجوع به فرمان جهاد تبیین رهبری گفت: اگر در جامعه اسلامی بیش از پیش به جهاد تبیینی که رهبری از آن به عنوان فریضه قطعی و فوری یاد کردند توجه می شد قطعا با چنین حوادث تلخی مواجه نمی شدیم. هیئت های حسینی به عنوان کانون جهاد تبیین نیز باید تلاش مضاعفی برای نهادینه کردن این موضوع داشته باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان بر لزوم توجه به موضوع رسانه نیز تاکید کرد و گفت: ولنگاری فضای مجازی و عدم مدیریت رسانه در بوجود آمدن اغتشاشات اخیر نقش بسزایی داشت که بار دیگر به اهمیت ساماندهی این حوزه در سریع ترین زمان ممکن تاکید دارد.

گفتنی است راهپیمایی مردمی محکومیت اقدامات هنجارشکنانه اخیر به دعوت هیئت های حسینی و تشکل های دینی با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان خوزستان از میدان شهدا سمت فرمانداری اهواز یک روز قبل از اجتماع مردم ایران برگزار شد.

ارسال نظرات