۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۱۸۴۰۹
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات شهرستان کاشان:

اربعین امسال یکصد هزار زائر در موکب های کاشان اسکان و‌ پذیرایی می شوند

اربعین امسال یکصد هزار زائر در موکب های کاشان اسکان و‌ پذیرایی می شوند
اصفهان - رسولی از اسکان و پذیرایی یکصد هزار نفر زائر اربعینی در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در اربعین حسینی امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی رسولی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از دهم تا بیستم صفر، ۱۳ موکب شهرستان کاشان در مسیر پیاده روی نجف و کربلا از زائران اربعین حسینی پذیرایی خواهند کرد.

وی افزود: خادمین موکب‌های شهرستان کاشان به نیابت از مردم شهیدپرور دارالمومنین کاشان نذورات جمع آوری شده را در قالب خدمات فرهنگی، درمانی، اسکان، طبخ نان، سه وعده غذا، حمام و لباسشویی و‌ دیگر خدمات به زائرین ارائه خواهند داد.

ریس ستاد توسعه و بازسازی عتبات شهرستان کاشان ادامه داد: یک موکب در شهر نجف اشرف، چهار موکب در مسیر نجف تا کربلا و ۸ موکب در شهر مقدس کربلا و یک موکب هم در مرز مهران از زائرین سید الشهدا پذیرایی خواهند کرد.

رسولی با اشاره به حضور چشم گیر مردم کاشان در پیاده روی اربعین از امکان طبخ ۳۰۰ هزار قرص نان و ۷۵۰ هزار پرس غذا در سه وعده غذایی در طول ده روز در مواکب شهرستان کاشان خبر داد.

به گفته وی موکب‌های اختصاصی درمانی در دو نقطه مسیر پیاده روی و ۸ ایستگاه درمانی در داخل ۸ موکب از دیگر خدمات دهی خواهند کرد.

رسولی گفت: با توجه به گرمی هوا در طول روز از زائران درخواست می‌شود در شب پیاده روی کرده تا دچار گرمازدگی نشوند.

ریس ستاد توسعه و بازسازی عتبات شهرستان کاشان یادآور شد: موکب‌های کاشانی امسال با تجهیز اقلام سرمایشی مانند سردخانه و یخ ساز و آبسردکن امکان پذیرایی بهتر را فراهم خواهند کرد.

به گفته وی ۱۰۰ چشمه حمام و ۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی از دیگر امکانات مواکب شهرستان کاشان است که جهت رفاه زایرین حضرت ابا عبدالله فعال خواهند بود.

رسولی یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی از جمله نماز جماعت سخنرانی و مدیحه سرایی و ایستگاه‌های مبلغین و مشاورین فرهنگی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در مواکب فعال خواهند بود.

لازم به ذکر است، موکب وارثان شهید اردهال فین، موکب جوادالایمه، موکب، ولی بن موسی کاظم راوند، موکب جان نثاران حضرت زینب قمصر، موکب راه روشن فاطمیون، جمعیت ندای صلح «موکب سلام»، موکب امامزاده طاهر طاهر آباد، موکب ام البنین وادقان، موکب خادمین زائران امام حسین مرز مهران، موکب الحیدر، موکب العباس (ع)، موکب جواد الرضا (ع) و موکب علی ابن باقر (ع) از جمله ۱۳ موکب فعال شهرستان کاشان در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا در اربعین حسینی امسال است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات