۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۱۸۱۶۸

ارائه خدمات ناباروی به ۳۰ هزار زوج کرمانی

ارائه خدمات ناباروی به ۳۰ هزار زوج کرمانی
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به حضور بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در استان گفت: به‌تدریج به زوج‌های نابارور پیامک می‌زنیم تا برای درمان اقدام کنند.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران به‌مناسبت هفته دولت با گرامیداشت شهدا و به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر و شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰ نفر زیرپوشش بیمه سلامت استان کرمان هستند.

وی بیان داشت: با بیش از یک‌هزار موسسه درمانی طرف قرداد هستیم و ماهانه بیش از ۷۵ میلیارد تومان تعهد مالی بیمه‌شدگان داریم که روزانه دو و نیم میلیارد تومان برای بیماران هزینه می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اضافه کرد: در هیچ کشوری به اندازه ایران حمایت از خانواده‌ها در هنگام بیماری وجود ندارد و ۸۳ درصد بیمه‌شدگان سلامت از بیمه رایگان بهره می‌برند.

جعفری ابراز داشت: طرح دارویار طی سال جاری به مرحله اجرا درآمد و قیمت بسیاری از داروها چند برابر شد، اما قرار بر این است افزایش تعرفه دارو شامل حال بیمار نشود، بنابراین پوشش بیمه برخی اقلام تا ۹۷ درصد را بیمه پوشش می‌دهد.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد داروهای موجود در بازار کشور ما تولید داخل هستند و طرح دارویار موجب قاچاق معکوس دارو شد و داروها از خارج به داخل قاچاق می‌شود، همچنین پوشش بیمه‌ای داروها افزایش یافت و افزایش قیمت دارو را بیمار تحمل نمی‌کند و بیمه، پوشش می‌دهد.

جعفری افزود: اگر بیمار در داروخانه بایستد و ببیند دارو گران شده است، چنانچه با ما تماس بگیرد وی را در همان لحظه بیمه می‌کنیم و بعد می‌تواند داروی خود را دریافت کند.

وی عنوان کرد: ۳۴۰ داروخانه در سراسر استان کرمان داریم و طی ۴۰ روز اجرای طرح دارویاری از هر داروخانه ۲ بار بازدید کرده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: بیمه درمان افراد مجهول‌الهویه، ترک اعتیاد و معلولان نیازمند به خدمات توانبخشی نیز توسط بیمه سلامت تامین می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: طرح پزشک خانواده شهری در استان کرمان به‌عنوان پایلوت اجرایی شد و بیمه‌شدگان دارای پزشک خانواده هستند که با ۷ هزار تومان توسط ۱۲۰ پزشک در سراسر استان ویزیت می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به طرح افزایش جمعیت تصریح کرد: بیمه سلامت روش‌های گران‌قیمت درمان ناباروری را تحت پوشش دارد و بیش از ۹۰ درصد هزینه‌های آی‌وی‌اف در مراکز دولتی و ۹۰ درصد هزینه‌های تعرفه عمومی غیردولتی برای درمان ناباروری را در مراکز خصوصی را پرداخت می‌کند.

جعفری با اشاره به حضور بیش از ۳۰ هزار زوج نابارور در استان کرمان بیان کرد: به ‌دریج به زوج‌های نابارور پیامک می‌زنیم و اطلاعات لازم را به آنها می‌دهیم تا برای درمان اقدام کنند و بیش از ۴۰ درصد زوج های نابارور موفق به بارداری می‌شوند.

ارسال نظرات