دردسرهای خریداران کوئیک در خرابی سنسور اکسیژن و ECU
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار تسنیم از این روزها شاید زیاد شنیده یا دیده باشید که خریداران خودروهای صفر به دلایل مختلف به تعمیرگاههای مجاز یا نمایندگی های خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه می کنند. گذری بر تعمیرگاهها و نمایندگیهای مجاز خدمات پس از فروش شرکت های خودروساز داخلی نشان می دهد، با وجود تمام وعده ها در افزایش کیفیت، مراجعه مالکان خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده با ایرادات بسیار به نمایندگی ها نه تنها کم نشده،بلکه روند افزایشی دارد و اکثراً از عدم ارائه خدمات مناسب سردرگم و ناراضی هستند. این در حالی است که نمایندگیهای خدمات پس از فروش ملزم به تأمین به موقع قطعات باکیفیت، تعمیر خودرو در اسرع وقت و پرداخت خسارت خواب خودرو یا ارائه خودروی جایگزین هستند.
گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از برخی مراکز خدمات پس از فروش شرکت خودروسازی سایپا در شهر تهران حاکی از نارضایتی مالکان خودروهای صفر و کارکرده است که پیش از فرا رسیدن زمان پایان گارانتی اولیه بهدلیل نقص فنی مجبور به مراجعه چندین باره به این تعمیرگاه ها شده اند، اما مشکل خودروی صفرکیلومتر آنها همچنان باقی است و خبری از رفع ایرادات نیست.
در برخی موارد این خودروها برای تأمین قطعه مورد نیاز چندین هفته در نمایندگی ها مانده اند و خودروساز نیز هیچ اقدامی برای پرداخت خسارت خواب خودرو یا تأمین قطعات اصلی و تعمیر و تحویل بموقع این خودروها انجام نداده است. سوالات ما از برخی مشتریان حاضر در تعمیرگاه های سایپا حاوی نکات قابل تاملی بوده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.
*دردسرهای خریداران کوئیک در خرابی سنسور اکسیژن و ECU
اکثر مشتریان کوئیک از ایرادات فنی این خودرو گله داشته و میگویند چندین بار برای خرابی سنسور اکسیژن و ECU به نمایندگی ها مراجعه کردند اما در پاسخ میگویند هنوز قطعه به دست شان نرسیده است و این معطلی حتی به یک ماه هم می رسد. علاوه بر این سهل انگاری در تعمیر خودروها باعث می شود مشتری بعد از طی چند کیلومتر مجدد راهی نمایندگی ها برای تعمیر دوباره شود.
یکی از این مشتریان که دردسرهای زیادی در رفت و آمد به نمایندگی ها کشیده به خبرنگار تسنیم میگوید: بعد از تحویل خودرو کمتر از 3 ماه واشر سر سوپاپ خودرو خراب شد و مجبور به تعویض شدم، دو ماه بعد گیربکس دچار ایراد شد و دنده جا نمی رفت برای رفع ایراد گیربکس نمایندگی نمی دانست باید چه کار کند در نهایت تصمیم گرفت دنده را عوض کند اما وقتی دنده عوض شد گیربکس جمع نمی شد به آنها گفتم اگر نمیتوانید مکانیک از بیرون بیاورم. در نهایت بعد از 3 روز قبول کردند مکانیک از بیرون بیاورم و با پرداخت 600 هزار تومان توانستم خودرو را از نمایندگی ترخیص کنم.
تعدادی از مالکان خودرو که در نمایندگی ها مشغول تعیین تکلیف وضعیت خودروهای خود هستند نیز به خبرنگار تسنیم میگویند: کلیدهای شیشه بالابر کوییک ایراد دارد علاوه بر این گیربکس خودرو هم مشکل دارد. کوییک صفر میخریم ماشین درحال حرکت خاموش میشود هنگام کلاچ گرفتن خوب عمل نمی کند دور موتور ضعیف می شود وقتی هم که راهی نمایندگی می شوید حرف درستی نمی زنند و مجبوریم چند روز ماشین را در نمایندگی بگذاریم تا ایرادات برطرف شود.