۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۱۵۹۰۵
حجت الاسلام میرزامحمدی بیان کرد؛

وجود جامع ترین دستورالعمل های عاقبت بخیری در مکتب اسلام

وجود جامع ترین دستورالعمل های عاقبت بخیری در مکتب اسلام
کارشناس مذهبی با بیان اینکه اسلام مرز جغرافیایی ندارد، گفت: مکتب اسلام، زیباترین و جامع ترین دستورالعمل ها را برای عاقبت بخیری بشر ارائه داده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در شب دوم مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) بر خلاف سایر انبیا، قلمرو تربیتیش ناظر بر همه احاد بشریت است تا جهان را از هر گونه شرک، ظلم و جهالت نجات دهد و ماموریتش نجات کل بشریت از هر گونه ظلمت هاست.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) از هزار کیلومتر فاصله از مدینه به سمت تبوک حرکت کردند که اسلام را به سراسر جهان گسترش دهد. اسلام مرز جغرافیایی ندارد و دینی که خدا بشارتش را به پیامبر(ص) داد تا دین پیروز و غالب بر همه ادیان بشری شود، صاحب و منادی آن موظف است که در عملکرد رسالت خود اراده الهی را به منصه ظهور برساند که پیامبر(ص) این کار را به احسن وجه انجام دادند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: مکتب اسلام، زیباترین و جامع ترین دستورالعمل ها را برای عاقبت بخیری بشر ارائه داده است.

وی افزود: پیامبر(ص)، اسلامی را که بنا کردند، محدود به دوران رسالت خودشان نبود، زیرا بنایی گذاشتند که همه افراد قیامت از این آموزه های اسلام به جهت عاقبت بخیری و سعادت دنیا و آخرت بهره ببرند؛ لذا واقعه غدیر را تاسیس کردند تا امت را به صراط مستقیم هدایت کنند. پیامبر(ص) این رسالت را بر عهده گرفت و مردم را در مسیر ولایت قرار داد تا امت پس از پیامبر(ص) گمراه نشوند.

حجت الاسلام میرزامحمدی اظهار داشت: پس از پیامبر(ص) جریانی روی کار آمد که تلاشش این بود که نور پیامبر(ص) را خاموش کند و زحمت پیامبر(ص) را از بین ببرد و قرآن و عترت را مورد تحریف قرار دهد.

وی گفت: پیامبر(ص) در آخرت در این باره از این گروه سوال می پرسند، که آنها می گویند که ما قرآن را تحریف و تفسیر به رای کردیم و در خصوص عترت اعتراف می کنند که بنای ما این بود که ریشه عترت را از بین ببریم. این حرکت پس از پیامبر(ص)، سقیفه را به وجود آورد که روایات این فتنه و توطئه را سخت تر، تلخ تر و جانگدازتر از کربلا معرفی کردند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: فتنه ای که در مدینه روی کار آمد، یک توطئه نبود، بلکه روی کار آمدند و جریانی که توسط پیامبر(ص) به اضمحلال و نابودی کشیده شده بود، اقتدار بنی امیه را یکبار دیگر تقویت کردند و بستر را برای دولت بنی امیه فراهم کردند که حضرت سیدالشهدا(ع) فرمودند: اگر بناست که اینها حاکم اسلامی باشند، باید فاتحه این اسلام را خواند.

وی افزود: اولین نفری که ازدواج خواهر با برادر را رواج داد، یزید بود، همان چیزی که امروز در غرب می بینیم و این نشان از آن است که غرب ادامه دهنده مسیر یزید است اما اهل بیت(ع) تلاش کردند و جامعه اسلامی را به امروز رساندند که ما در مجالسشان معارف دینی را فرا بگیریم.

ارسال نظرات