۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۱۵۶۸۳
صفری:

سیاست اقتصادی وزارت خارجه ارزآوری و کارآفرینی است

سیاست اقتصادی وزارت خارجه ارزآوری و کارآفرینی است
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه برجام و سوئیفت را مانع پیشرفت های اقتصادی کشور ندانست و گفت: تحریم ها قدرت توانایی جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: دولت سیزدهم به دنبال به نتیجه رسیدن برجام است اما برجام یک مسیر دو طرفه می باشد که هر کدام به دنبال تحقق برجام با امتیازات خود هستند.

وی افزود: اگرچه خواهان به نتیجه رسیدن برجام هستیم اما اقتصاد را به برجام گره نزده ایم و اولویت جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم تعامل با کشورهای همسایه و سپس کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا است.

سفیر اسبق ایران در مسکو با بیان این نکته که فعالیت های اقتصادی را بر چند فاکتور و مبنای سیاستی گذاشته ایم، ابراز کرد: سیاست اقتصادی وزارت خارجه ارزآوری و کارآفرینی است.

صفری با اشاره به بخش اقتصاد و شرکت های دانش بنیان بیان کرد: در حوزه دانش بنیانی قدرت بزرگی هستیم و ایران قدرت تبدیل شدن به یک ابرقدرت اقتصادی را دارد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه با بیان اینکه آمریکا به جهان چنین القاء می کند که قدرت مطلق در جهان می باشد، اذعان کرد: ما نباید انچه را که آمریکا به دنیا دیکته می کند را با ترجمه در جامعه تکرار کنیم.

وی با تشریح برنامه های صادرات و واردات کشور تصریح کرد: در کنار فاکتور واردات فاکتور انتقال تکنولوژی نرم افزاری را در دستور کار داریم و هدف وزارت خارجه انتقال علم و نرم افزاری است که ما را به خودکفایی می رساند.

سفیر اسبق ایران در مسکو صدور خدمات مهندسی را نوع دیگری از ارزآوری توصیف کرد و ادامه داد: سد، تونل و جاده سازی از نمونه فعالیت های صاداراتی مهندسی در کشورهایی همچون قزاقزستان، قرقیزستان، تاجیکستان، عمان، عراق، سریلانکا و حتی برخی دیگر از کشورهای منطقه و جهان است.

صفری اشاره ای نیز به فعالیت های بین المللی شرکت های دانش بنیان و سپس به آورده های مالی حوزه ترانزیت داشت و اظهار کرد: حدود سه میلیون تن گندم با حمل بسیار کوتاه از روسیه وارد کرده ایم که در گذشته همین مقدار با قیمت بیشتر از برزیل وارد می شد.

وی با اشاره به پتانسیل های حوزه انرژی عنوان کرد: امروز روسیه کاتالیست های پتروشیمی خود را از ایران تهیه می کند و تحریم ها قدرت توانایی جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه سوئیفت و برجام را مانع پیشرفت های اقتصادی ندانست و اظهار کرد: پتانسیل های خفته ای در کشور و در حوزه تعامل با همسایه هایمان وجود داشت که دولت سیزدهم آنها را فعال کرده است و برجام و سوئیفت نیز مانع پیشرفت های اقتصادی نشده است.

ارسال نظرات