۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۱۵۵۶۲
روانشناس و متخصص تعلیم و تربیت مطرح کرد؛

مؤلفه های هویت موفق و هویت شکست

مؤلفه های هویت موفق و هویت شکست
دوائی بر لزوم پروژه‌های دو به دو در خانواده تاکید کرد و گفت: آفرین بر خانواده‌ای که به طور مشترک کار هماهنگی اعم از خاطره گویی، بازی و غذا خوردن در طول ماه انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مهدی دوائی روانشناس و متخصص تعلیم و تربیت پیش از ظهر امروز در همایش محرم و فرصت های بی بدیل آگاهی‌بخشی که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد با اشاره به تعریف هویت گفت: هویت هر آن چیزی است که تمیز فرد از دیگران می شود، نام، پدر، شغل، قومیت همه اینه موارد هویت انسان را شکل می دهند.

وی افزود: اگر از چیزهایی که ما را از بقیه افراد جدا می کند خوشحال می شویم هویتمان موفق خواهد بود و هرچقدر هویت موفق از هویت شکست فاصله بگیرد ما از نظر روانشناسی انسان موفق تری در جامعه خواهیم بود.

متخصص تعلیم و تربیت با بیان اینکه عزت نفس ریشه روان هر انسانی است، عنوان کرد: یکی از چیزهایی که عزت نفس را از بین می برد هویت های شکست ما انسان هاست.

مولفه های هویت موفق و هویت شکست

دوائی با اشاره به مولفه های هویت موفق اظهار کرد: توجه و عشق مولفه مهم و اولویت‌دار ای است که ۵۵ درصد به حرکات دست و صورت ۳۸ درصد لحن و ۷ درصد پیام ما برمی‌گردد.

وی با توضیح این نکته که زبان بدن با ما انسان ها حرف ها دارد، خاطرنشان کرد: انسان ها به توجه نیاز دارند لذا در هر سمینار و سخنرانی باید مواظب لحن و حرکات دست و صورت باشیم.

سخنران همایش, مهارت بادی لنگویج و لحن مناسب را با تمرین کسب کردنی عنوان کرد و ادامه داد: آفرین بر خانواده ای که به طور مشترک کار هماهنگی اعم از خاطره گویی، بازی و غذا خوردن در طول ماه انجام می دهند.

دوائی پروژه های دو به دو را در محقق شدن هویت موفق تأثیرگذار برشمرد و تصریح کرد: در خانواده رویکرد و پروژه های دو به دو ضروری و لازم می‌باشد و گاهی باید برای زن و شوهری و یا پدر و فرزندی وقت گذاشت.

وی با بیان اینکه ارزش پدر در خانواده هیچگاه نباید شکسته شود، خاطرنشان داشت: رابطه پدر و فرزندی خصوصاً رابطه با دختران همیشه باید ماندگار بماند چرا که آمارها نشان می‌دهد بزهکاری به عدم رابطه و دوری عاطفه پدر با فرزندان خود بر می گردد.

ارسال نظرات