شانزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی آغاز به کار کرد
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، شانزدهمین اجلاس سراسری مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی با موضوع «آموزش کارآمد و اشتغالآفرین؛ موانع و راهکارها» آغاز به کار کرد.
بر اساس این گزارش، در افتتاحیه این اجلاسیه، حجتالاسلام قنبری، با اشاره به شیوع دوباره ویروس کرونا و لزوم رعایت شیوهنامههای بهداشتی، از تراکم برنامهها در اجلاس پیش رو سخن گفت و تصریح کرد: پیش از آغاز اجلاس، بیش از صد پیشنهاد در مورد موضوع اجلاس به دبیرخانه اجلاس واصل گردید و در نهایت، موضوع «آموزش کارآمد و اشتغالآفرین؛ موانع و راهکارها» برای شانزدهمین اجلاس در نظر گرفته شد.
دبیر شانزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی، با بیان اینکه شانزدهمین اجلاس در سه نیم روز متوالی برگزار خواهد شد و نیمروز چهارم، مهمان هیئت امنای المصطفی خواهیم بود، به برخی از برنامههای درنظر گرفتهشده برای اجلاس اشاره کرد که شامل مباحثی مانند آموزشهای فنی حرفهای، مهارتی و کاربردی است و تصریح نمود: اگر بخواهیم آموزش را کارآمد کنیم و دانشآموختگان اشتغالآفرینی داشته باشد، باید به این گونه مباحث توجه ویژه داشته باشیم.
وی افزود: میدانیم که یکی از وجوه همت جامعةالمصطفی، گسترش زبان فارسی در اقصی نقاط جهان است. در این اجلاس نیز مباحثی در این زمینه مطرح خواهد گردید. از سوی دیگر، باید توجه داشت که دانشگاه مجازی المصطفی، به ویژه در دوران شیوع کرونا، مباحثی را دنبال کرد که لازمه دوران شیوع بیماری بود و جامعةالمصطفی از پیشروان آموزش مجازی، بدون تعطیلی و افت کیفیت، به شمار میرود.
معاون ارتباطات و بینالملل، در ادامه، توجه به آموزشهای کوتاهمدت را از دیگر مباحث اجلاس دانست.
حجتالاسلام قنبری، با اشاره به ارتقای نسل امروز دانشگاهی، بیان نمود: نسل اول آموزشی، به دنبال ارائه مدارک تحصیلی بود و امروز شاهد رشد چندجانبه نسل آموزشی کشور هستیم. پیش از این، حاملان مدارک دانشگاهی کمتر به مهارت معطوف به منطقه توجه داشتند و در ادامه، دانشگاههای پژوهشمحور پدید آمد و تولیدکننده مقاله تربیت شد، در حالی که این مقالات معمولاً معطوف به حل مشکل نبود.
وی افزود: حرکت امروز مراکز دانشگاهی، رویکرد ایدهپردازی و ایجاد کارآمدی دارد و اجلاس شانزدهم نیز به این موضوع اختصاص یافته است.
حجتالاسلام قنبری در پایان، جامعةالمصطفی یکی از مراکز تمدنساز برشمرد که آینده پژوهش را رصد مینماید و طرحی نو در خواهد انداخت.