۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۱۳۵۹۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

شهید بهشتی در اوج مظلومیت پای امام و انقلاب ایستاد

شهید بهشتی در اوج مظلومیت پای امام و انقلاب ایستاد
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مظلومیت شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی آداب مظلومیت را خوب بلد بود و در اوج مظلومیت پای امام و انقلاب ایستاد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان شامگاه سه شنبه در سلسله جلسات جهاد تبیین که در حرم مطهر حضرت معصومه برگزار می شود دینداران را مظلوم دانست چرا که در مسیر دینداری دشمنانی مانع شخص دین دار شده و حق او را ضایع خواهند کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت با تاکید بر اینکه شهید بهشتی آداب مظلومیت را خوب بلد بود و در اوج مظلومیت پای امام و انقلاب ایستاد، گفت: بیشتر از مظلومیت شهید بهشتی تحمل مظلومیت در این شخصیت بارز است.

وی با بیان اینکه روزگاری شهید بهشتی درخواست استعفا نوشته بود اما امام با آن مخالفت کرد، تصریح کرد: امام راحل امر به ایستادگی کردند و این عالم مجاهد تا آخر پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاد و از مظلومیت و دفاع از حق خود گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه امیرالمومنین (ع) در دوران خلافت نیز مظلوم بودند، ابراز کرد: دین به ما دستوراتی می دهد که اجرای آن مظلومیت هایی را به همراه دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان در مسیر دینداری باید از برخی از حقوقش بگذرد، اظهار کرد: طلحه و زبیر ۲۵ سال به دلیل حمایت از حضرت علی (ع) در غربت بودند اما با وجود حق‌طلبی حاضر نشدند از برخی حق های توهمی خود بگذرند.

سخنران حرم با اشاره به لزوم ارتباط با برادران دینی و اینکه گاهی باید برای پیشرفت دیگران پله شد، خاطرنشان کرد: بهترین تربیت نوجوانان را از سوی مادر و معلمان آنها می توانیم مشاهده کنیم که آن مادر و معلم گاهی اشتباه فرزند و دانش آموز خود را از سر ایثار به عهده می گیرند هر چند آنها مظلوم واقع می شوند اما اثر تربیتی به جای می گذارد.

وی با بیان اینکه مظلومیت به دلیل مصلحت نظام ارزشمند و قابل تحسین می باشد، خاطرنشان کرد: اولیاء الهی بسیاری از اوقات به این دلیل مظلوم واقع شده اند که نمونه بارز آن ها حضرت امیرالمومنین و امام حسن علیهما السلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در جایی که به دلیل دین مظلومیت قطعی است باید مکرر تبیین کرد، اظهار داشت: چالش هایی در جامعه پیش می آید که به دلایل مختلف از جمله مصالح اجتماع باید سکوت کرد و مظلومیت را تحمل نمود لذا در چنین شرایطی جهاد تبیین بر دیگران موضوعیت پیدا می کند.

استاد حوزه و دانشگاه ایران را تنها کشوری برشمرد که مسیر قدرت را در جهان تصاعدی طی می کند و گفت: براساس رشد چهل سال از عمر انقلاب در آینده نزدیک پیشرفته ترین کشور جهان در همه زمینه ها ایران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تنها کشور آینده دار در جهان ایران است، اظهار کرد: گلوگاه های جهان بدون اینکه قابل بازگشت باشد به دست یاران انقلاب اسلامی می افتد که آینده را ازآن ما کرده است، یمن، لبنان و سوریه ای ها دیگر از راه رفته بر نمی گردند و لشکر لشکر برای ما متحد درست شده است که از آن ها برای دفاع از کل منطقه استفاده می کنیم.

وی  با بیان اهمیت و ضرورت جهاد تبیین تصریح کرد: افزایش قیمت ها به دلایل مسائل جهانی است لذا جریانات جهانی و منطقه را باید برای مردم تبیین کرد تا شبهات و گلایه ها رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان افزود: بدانید که همه‌چیز را نمی‌توانیم علنی بیان کنیم از این رو باید به گذشت زمان واگذار کرد.

ارسال نظرات