۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۱۰۳۸۰
امام‌ جمعه معمولان:

حجاب و عفاف برای حفظ عزت و کرامت انسان است

حجاب و عفاف برای حفظ عزت و کرامت انسان است
حجت الاسلام رضایی گفت: در جامعه‌ای که عفاف و حجاب در بین زنان و مردان وجود نداشته باشد خطر آنان را تهدید کرده و سبب سست شدن بنیان مقدس خانواده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام حسن رضایی در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب معمولان گفت: ریشه برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه به رعایت نکردن عفاف و حجاب بازمی‌گردد.

امام جمعه معمولان مسئله عفت و حجاب را یک مسئله مهم اجتماعی دانست و افزود: باید در بحث عفاف و حجاب این مهم مدنظر قرار گیرد و اینگونه نباشد که عفاف و حجاب تنها در حوزه بانوان تعریف شود بلکه باید برای مردان نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: برای ترویج حجاب و عفاف در جامعه راهی به جز احترام به کرامت انسانی افراد نداریم و اگر زنان بدحجاب متوجه شوند که در جامعه اسلامی زنان محجبه تکریم می شوند و در ارتقا شخصیت او مؤثر است در گرایش به سمت حجاب حائز اهمیت است.

حجت الاسلام رضایی عفاف و حجاب را مهم ترین عامل استحکام خانواده دانست و افزود: در جنگ فرهنگی دشمن در فضای مجازی، سواد رسانه ای اگر نباشد چه بسا باعث پذیرش فرهنگ غلط غرب می شود.

وی تقویت اعتقادات را راه اساسی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و گفت: فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید نهادینه سازی شود./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات