۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۰۷۸۹۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم مطرح کرد؛

جهاد تبیین؛ راه مقابله با جنگ نرم پیچیده دشمن

جهاد تبیین؛ راه مقابله با جنگ نرم پیچیده دشمن
نماینده خبرگان با بیان اینکه راه مقابله با جنگ نرم دشمن جهاد تبیین است، گفت: گاهی دشمن یک خبر درست را آنقدر برجسته می کند تا ذهن ها از بسیاری از خبرهای مهم تر منصرف شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر امروز در ادامه جلسات تفسیر پیش از ترتیل خوانی جزء بیست و سوم قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت گفت: جهاد تبیین عامل قدرتمندی می شود و ضعف تحلیل و فقدان بصیرت را درمان می کند.

وی افزود: اقوام برخی از پیامبران به آن ها می گفتند هر چه مشکل و گرفتاری داریم بخاطر شما است و مقصر فقر و خشکسالی شما هستید، این نوع نگاه از تحلیل نادرست و فقدان بصیرت است؛ اگر جامعه ای دچار بی بصیرتی و ضعف تحلیل شد، قدرت آن جامعه رو به زوال خواهد رفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جامعه ای می تواند به اقتدار دست پیدا کند که امت در آن جامعه دارای قدرت تحلیل و بصیرت بالایی باشند، ابراز کرد: اولین و مهم ترین شرط تقویت اقتدار جامعه بالا بردن قدرت تحلیل و علاج این مشکل جهاد تبیین است.

وی جهاد تبیین و تلاش برای بیان حقایق را وظیفه ای همگانی برشمرد و تصریح کرد: جهاد تبیین مشکل ضعف بصیرت را جبران می کند، حضرت ابراهیم، موسی و هارون یکی از اسوه های جهاد تبیین در برابر انحرافات قوم خود بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خوارج در تحلیل مسائل اعتقادی ضعف و بی بصیرتی داشتند افزود: پیامبر ما با قرآن جهاد تبیین کرد؛ جهاد تبیین عرصه های متنوعی دارد که اولین آن ها جهاد تبیین در مسائل اعتقادی است.

وی ادامه داد: عرصه دوم جهاد تبیین در مسائل سیاسی و اجتماعی است که از عرصه اول مهم تر می باشد، اگر در این عرصه بصیرت نداشته باشیم در برابر حیله دشمن فریب می خوریم خصوصاً در جنگ رسانه ای دشمن که باید بیشتر مواظبت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه دشمن گاهی یک خبر درست را آنقدر برجسته می کند تا ذهن ها از بسیاری از خبرهای مهم تر منصرف بشود، خاطرنشان کرد: از حرف های درست دشمن هم باید ترسید تاچه رسد به دروغ هایی که در جنگ رسانه ای به خورد مخاطب خود می دهد و لذا باید بسیار مراقب بود.

وی در پایان با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری ابراز کرد: راه مقابله با جنگ نرم پیچیده دشمن جهاد تبیین است، یعنی همان چیزی که امیرالمومنین به حسنین از آن به جهاد با زبان ها یاد کرده اند.

ارسال نظرات