۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۰۷۸۷۰
آیت الله میرباقری عنوان کرد؛

محبت و ولایت امیرالمومنین؛ رزق اصلی شب قدر

محبت و ولایت امیرالمومنین؛ رزق اصلی شب قدر
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به محبت اهل بیت (ع) گفت: رزق اصلی شب قدر محبت و ولایت امیرالمومنین و ائمه معصومین است و محبت حقیقت ایمان می باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری در مراسم احیای شب بیست و سوم رمضان که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد با اشاره به شب قدر گفت: شب قدر همانند خورشیدی است که واحد است اما طلوع های متعددی دارد و شب قدر هر سال یک طلوعی دارد و جلوه ای از آن در سال نازل می شود.

وی افزود: زمانیکه از ائمه معصومین در مورد شب قدر و نزول قرآن سوال شده است می فرمایند این شب قدر هر سال تکرار می شود و همیشه ادامه دارد و در شب های بیست و یکم و شب بیست سوم مراقبت بیشتری شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حقیقت شب قدر ابراز کرد: حقیقت شب قدر، وجود امام زمان علیه السلام است و تمام مقدرات و تقدیرات عالم به امضای حضرت می رسد؛ پیروزی های جبهه حق و شکست های جبهه دشمن در این شب توسط امام زمان علیه السلام امضا می شود و تمام برنامه ها با حساب و کتاب و تمام تقدیرات با محاسبه حضرت معین خواهد شد.

وی با تاکید بر مراقبت کل سال برای کسب رزق معنوی مقرر در شب 23 ماه رمضان اظهار داشت: مهم ترین چیزی که در این شب باید از خداوند درخواست کنیم، حضور در جبهه ولی عصر(عج) و رهرو واقعی ایشان بودن می باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام زمان بر احوال تک تک انسان ها آگاه است و دعای همه را می شنود، تصریح کرد: امام برای هر کدام از ما یک پرونده جدایی باز خواهند کرد و پرونده تک تک مومنین به تفصیل خدمت امام زمان علیه السلام خواهد رسید و مورد توجه قرار می گیرد.

آیت الله میرباقری شب قدر را امتیازی برای امت رسول خاتم برشمرد و خاطرنشان کرد: شب قدر به این امت عطا شده است که اگر امت، درک واقعی از این شب داشته باشند به اندازه هزارماه سرعت سیر پیدا خواهند کرد، این امتیاز به دیگر امت های پیشین عطا نشده است و فقط مخصوص امت رسول خداست.

وی با بیان رزق معنوی شب های قدر عنوان کرد: فوز فی الجنه، رهایی از آتش جهنم، نگاه ملکوتی به عالم هستی،  بهره مندی از جنات ابدی، یقین الهی، محبت و ولایت حضرت علی علیه السلام، از رزق های معنوی شب قدر است که از سوی خداوند به مومنین عطا می شود. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری حقیقت ایمان را محبت به اهل بیت دانست و ابراز کرد: سرمایه اصلی انسان در فتنه‌های سنگینی که دشمنان و مستکبران برای جدایی مومنین از مسیر اهل بیت (ع) ایجاد می کنند ایمان حقیقی است که حقیقت ایمان همان محبت نسبت به اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه اگر خداوند در قلب انسان، رزق محبت ائمه معصومین را قرار بدهد قطعا انسان به تمام خیر دنیا و آخرت رسیده است، ادامه داد: رزق اصلی شب قدر محبت و ولایت امیرالمومنین و ائمه معصومین است.

ارسال نظرات