سینه طلاب جهادی آماج تیر مزدوران صهیون _ سعودی است
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیتالله علی اکبر رشاد در واکنش به حادثه تروریستی حرم رضوی و کشتار بیرحمانه دو طلبه جهادگر گفت: من از فاجعه تعرض به سه تن از طلاب در بارگاه ثامن الحجج(ع) و شهادت دو طلبه مظلوم از سوی یک تروریست تکفیری، جوان خام بیسواد احیانا جاهل و ناآشنا به مسائل پیچیده امروز جهان که قاعدتا بازیچه جریانهاست، ابراز تأسف میکنم. این دریغ و حسرت وقتی جانکاهتر میشود که به یاد بیاوریم این طلاب شهید از جانبازان و دلسوختگانی بودند که عمده وقتشان را صرف محرومیتزدایی در حاشیه شهر مشهد میکردند.
وی افزود: البته که روحانیون و ما طلبههایی که عمامه سفید بر سر میگذاریم به معنای آن است که ما کفن خودمان را همراه خودمان حمل میکنیم و اگر عبا میپوشیم و این لباس نورانی روحانی نبوی در قامت طلاب چالاک میافتد این به معنای آن است که همواره یک روحانی و عالم دینی آماده شهادت تمام قامت در مسیر شهادت و در مسیر دفاع از حق حقیقت و عدالت و مظلومین ایستاده است.
رییس شورای حوزههای علمیه استان تهران همچنین تصریح کرد: همه تاریخ با این مقوله مأنوس است همه تاریخ ما پر از شهدای فضیلت است. فهرست مفصل شهدای فضیلت که بخشی از آن را علامه بزرگوار آیتالله امینی صاحب الغدیر به نگارش درآورده است. ستارههای سرخ درخشانی که در آسمان فضیلت، در آسمان عدالت، در آسمان جهاد و حماسه، در آسمان فرهنگ، در آسمان استقلال طلبی، آزادیخواهی و معنویت جویی میدرخشند همه تاریخ گواه این مدعاست که ما طلبهها برای شهادت آمدهایم و این لباس، لباس رزم است نه جامه بزم و هرگز طلاب و علما از شهادت نمیترسند از هجوم دشمن از تعرض دشمن نمیهراسند. این دأب حوزه است، دأب علماست، دأب طلاب است، رسم حوزویان و شاگردان امام صادق و سربازان حضرت حجت هست.
رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: این که کسانی، افرادی، جوانانی این جور فریب میخورند و دست به چنین جهالتها و خسارتهایی میزنند مایه تاسف عمیق است. این که همزمان با فاصله یکی دو روز دو طلبه از برادران اهل سنت را در ترکمن صحرا در داخل حوزه علمیه اهل سنت به شهادت میرسانند و سه طلبه را در داخل حرم امن رضوی مورد هجوم قرار میدهند اینها نشانههایی از بعضی توطئهها است.
وی افزود: جو گستردهای که کمتر از یک هفته در کشور در شبکههای مجازی به دست افراد مغرض و مزدور و احیانا بعضی عناصر جاهل و ناآگاه دامن زده میشود مبنی بر این که یک نوع افغانیهراسی را ایجاد بکنند یک نوع تقابل بین شیعه و سنی درست بکنند این که تقریبا کم و بیش همزمان هم از طلاب شیعه را به شهادت میرسانند هم از طلاب عالی اهل سنت را به شهادت برسانند که احیانا سنی را به جان شیعه و شیعه را به جان سنی بیندازند اینها نشانه دسیسه و توطئه است اما هیچ تردیدی نیست که پشت این جنایتها و خیانتها دست چدنی آمریکاییها و غربیها صهیونیستها و سعودیها قرار دارد.
آیتالله رشاد ادامه داد: بیتردید این حرکات برآیند و بروز توطئههایی است که در دنیای غرب و دنیای کبر و تکفیر صورتبندی میشود و در جهان شیعه و احیانا در جهان اسلام به اجرا در میآید. ما چنین جنایتهایی را به شدت محکوم میکنیم و شهادت شهید اصلانی را که به دو برادر شهیدش پیوست گرامی میداریم و به خانواده او تبریک میگوییم در حالیکه این شهید بزرگوار همسرش در حال ورود و دم افطار در منطقه محروم شهرمشهد در حالیکه خودشان طلبه و محروم هستند، مشغول آماده سازی افطار برای محرومین منطقه محروم نشین مشهد بود خبر شهادت همسر مبارز مجاهد و ایثارگرش را میشنود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاریخ جانبازیها و فداکاریهای مجاهدان و عالمان دینی در دوران اختناق، یادآور شد: به هر حال خانوادههای شهدا، خانوادههای انقلابیون، مجاهدین و عناصر جانباز، خانوادههای شاهد به طور کلی، با چنین اخباری کاملا مانوس هستند و خدا را شکرگزار هستند از این که خدا اینها را انتخاب میکند. چه چیزی فراتر و بالاتر از منزلت شهادت، مکانت ایثار و چه مقامی بالاتر از این که انسان به سیل شهدا بپیوندد؟!
جز به تعبیر قرآن منعمین که در صراط مستقیم حرکت میکنند و خدا به آنها نعمت داده است که انبیاء و صالحین شهدا هستند که در این زمره قرار میگیرند مقام و رتبهای که حیدر کرار امیرمومنین علی (ع) برغم این که در عدالت در قله است، در حیقتجویی از حق در اوج است برغم آن که در ۸۰ غزوه پیشاهنگ و پیشتاز و جلودار بوده و در حدود همین ۸۰ غزوه زخم خورده است. برغم اینکه در عدالت نامدار است، توحید و عدالت از اختصاصات آن بزرگوار به حساب میآید. التوحید و العداله علویان دو ارزش علوی هستند.
هر آن چه تصور بکنیم از مراتب و مقامات معنوی الهی و کمالی آن بزرگوار در قله آن قرار دارد ولی در لحظهای که شمشیر جهل بر فرق مبارک آن بزرگوار مینشیند این جمله بلند تاریخ ساز را به زبان جاری میفرماید که فزت و رب الکعبه یعنی برغم زندگی سراسر جهاد و عدالت آفرینی و حماسه سازی و علم و معرفت و تقوی و حقیقت جویی و دفاع از مظلوم و مواجه و مبارزه با ظالم و چنین ارزشهایی اینکه به فرجام فرج شهادت پیوند میخورد و با شهادت پایان میگیرد این را فوز قلمداد میکند آن بزرگوار و در این لحظه و به خاطر ارزش شهادت میفرماید فزت و رب الکعبه، سوگند به پروردگار کعبه که من پیروز شدم فائز شدم رستگار شدم.
چه مقامی و مرتبهای فراتر و بالاتر از این؟ همه ما آرزوی چنین صحنههایی را داریم. آن که طلبه است آن که سرباز حضرت حجت است آنکه حقا شاگرد حضرت صادق (ع) است بی شبهه بزرگترین آرزویش شهادت است بنده نالایق از تصور این که بیشهادت از این دنیا بروم و این عرصه و این نشئه مادی را ترک کنم به وحشت میافتم نمیخواهم با دست تهی و خالی به قیامت وارد بشوم. همه ما این آرزو را داریم.
رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران در پایان تصریح داشت: دشمنان کوردل، مغرض، دژخیم، جلاد، دشمنان عنود و غدار، این پیام را از حوزههای علمیه دریافت کنند، بنده به عنوان خادم یکی از بزرگترین حوزههای علمیه شیعه، خادم حوزه علمیه پایتخت انقلاب اسلامی و امالقرای جهان اسلام و به عنوان خادمی از کهنترین حوزهها، یعنی حوزه عمیق و اصیل تهران عرض میکنم که سینههای ما سپر گلولههای شماست، حلق ما آماده پذیرش گلولههای شماست. جان ما با همه صفا و اخلاص و زلالی در کف دست آماده ایثار است.
ما از آرمانهایمان لحظهای و از آن چه از مکتب اهل بیت آموختهایم هرگز و هرگز چیزی را فرونخواهیم گذاشت و لحظهای و قدمی عقب نخواهیم نشست و تازه این که گاهی ناامید میشویم که مبادا دروازه شهادت بسته باشد و ما از این فوز و فیض محروم بمانیم وقتی این اتفاقات میافتد گل از گل ما شکفته میشود، غم در دل ما آب میشود و سر از پا نمیشناسیم به شعف میآییم و رقصان و پایکوبان فریاد آمادگی برای شهادت سر میدهیم. صدای آمادگی سر میدهیم. ما آمادهایم، شمشیرها، نیزهها، تیرها، ببارند بر ما چنان که مولایمان فرمود ما آمادهایم و چه چیزی فراتر و بالاتر از این و مباد هیچ مومنی بیشهادت این دنیا را ترک کند.
آن چه که از سادات فرمودند به اینکه ما منا الا مفتول الشهید بعضی حمل میکنند به اینکه فقط حضرات معصوم و اهل بیت ائمه اهل بیت این ملاک ارتباط و اتصال و هویتشان هست و تصور این که فقط ائمه و اهل بیت همگی به شهادت رسیدند و نشانه حقانیت امامت ائمه اهل بیت شهادت آنهاست ولی به نظر میآید مطلب وسیعتر از آن است. بلکه این مدال بر سینه هر مومنی که با گرفتن این مدال و احراز این مقام مدال منا اهل بیت را و تاج منا اهل بیت را بر سر میگذارد این ملاک ایمان است، ملاک تشیع است، ملاک اتصال به اهل بیت است و عضویت در خاندان بزرگ اهل بیت که تنها به خاندان نصبی پیامبر اعظم محدود نمیشود است. گر چه به هر حال مایه تاسف و تاثر است این حوادث و این وقایع.