۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۰۶۳۰۴
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

تدبر در قرآن در ماه رمضان، انشان را به اوج ارزش های معنوی می رساند

تدبر در قرآن در ماه رمضان، انشان را به اوج ارزش های معنوی می رساند
مازندران - حجت الاسلام طبرسی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی برای دور شدن از حب دنیا و روحیه مادی گرایی و تلاش در جهت خودسازی و خالص کردن اعمال دانست.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به اهمیت ‌تدبر در قرآن گفت: انسان باید در این ماه برای شناخت خود تلاش کند و فضیلت‌ها و قدرت‌هایی که در او وجود دارد را بشناسد و از آنها استفاده کند.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی برای دور شدن از حب دنیا و روحیه مادی گرایی است، افزود: این ماه بهترین فرصت برای خودسازی و خالص کردن اعمال است.

استاد حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن معرفی کرد و با بیان که کلام الهی در این ماه بهترین غذای روح برای انسان است، تصریح کرد: تدبر در قرآن در ماه مبارک رمضان انسان را به اوج ارزش های معنوی خواهد رساند.

وی با بیان این که مفاهیم قرآنی مسیر صحیح زندگی را برای جامعه ما تبیین کرده است، گفت: بهره گیری از مفاهیم قرآنی تنها راه رستگاری جامعه اسلامی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که کرامت و برکت ماه مبارک رمضان به برکت نزول قرآن کریم در شب های مبارک قدر است، افزود: باید قدر این لحظات ارزشمند معنوی را بدانیم و در مسیر بهره گیری صحیح از این لحظات معنوی گام برداریم.

حجت الاسلام طبرسی بر ضرورت انس عمیق با کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: هیچ چیز در ماه مبارک رمضان با ارزش تر از بهره گیری از مفاهیم قرآنی نیست.

وی، مهم‌ترین ظرفیت تربیتی این ماه را خودسازی و ساختن جامعه‌ای ایده‌آل دانست و گفت: باید از همه لحظات معنوی ماه مبارک رمضان در جهت زدودن ناپاکی‌های درون بهره گیریم چون در این ماه پر برکت درهای رحمت خداوند متعال به روی همه بندگان باز است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در ماه مبارک رمضان عملی ارزشمند از تلاوت قرآن همراه با تدبر در مفاهیم الهی نیست، اظهار داشت همان طور که در روایات نیز به آن اشاره شده ثواب تلاوت یک آیه در ماه مبارک رمضان به اندازه ثواب تلاوت یک ختم قرآن است.

استاد حوزه علمیه با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه گریز از خویشتن خویش و روی آوردن و نزدیک شدن به پرودگار عالم است، ادامه داد: لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان، هجرت درونی برای رسیدن به کمال و معنویت است.

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان باید با کسب معنویت و تقوای الهی بت های درونی خود را بشکنیم و مسیر را برای رستگاری بگشاییم، ادامه داد: باید در ماه مبارک رمضان و معنویت حاصل از این ماه با فضیلت حجاب های ظلمانی به حجاب های نورانی تبدیل شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه امروز آن طور که شایسته است از مباحث معنوی بهره کافی و وافی را نبرده است، تصریح کرد: یکی از این دلایل غرق شدن در مسائل دنیوی و مادی است./950/

ارسال نظرات