۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۰۴۴۹۵
در جریان سفر به مازندران صورت گرفت؛

بازدید سر زده رییس جمهور از بندر امیر آباد

بازدید سر زده رییس جمهور از بندر امیر آباد
رییس جمهور در بازدید از بندر امیر آباد بر ضرورت رفع موانع زیست محیطی برای توسعه این بندر و استقرار صنایع تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور در نخستین بازدید خود در سفر به مازندران در بندر امیرآباد حضور یافت و در بازدید میدانی از این مجموعه مهم بر ضرورت رفع موانع زیست محیطی برای توسعه این بندر و استقرار صنایع تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت و موقعیت منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بر ضرورت توجه به توسعه ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی این بندر تاکید کرد.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کارخانجات صنعتی و تولیدی در حاشیه این بندر، اظهار داشت: بندر امیرآباد از ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای توسعه برخوردار است و نباید این ظرفیت‌ها معطل بماند.

وی افزود: در مسیر توسعه یافتگی و احداث کارخانه‌های تولیدی و صنعتی لازم است سازمان محیط زیست ضمن توجه به مسائل زیست محیطی، مسیر توسعه یافتگی بندر را تسهیل کند.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران نیز در این دیدار فراهم شدن استقرار پتروشیمی و کارخانه مس در استان را از طرح‌های توسعه‌ای این بندر بر شمرد.

وی از رییس جمهور خواست امکان توسعه شرق به غرب بندر امیر آباد فراهم و زمینه‌های از سر گیری مجدد برخی کارخانه‌های غیر فعال در این بندر نیز مهیا شود.

گفتنی است؛ پس از بازدید رییس جمهور از بندر امیرآباد و اسکله در حال زیرساخت «رو رو ریلی» این بندر، دستور تسریع در انجام این پروژه را صادر کرد./950/

ارسال نظرات