۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۷۰۴۴۵۳

آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد

آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد
آیین معارفه حجت الاسلام کلاه کج، مدیرکل جدید ارشاد اسلامی خوزستان برگزار و از خدمات جورند مدیرکل پیشین این اداره کل قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین معارفه حجت الاسلام رضا کلاه کج، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با حضور معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، استاندار خوزستان و دیگر مسؤولان خوزستان، صبح امروز در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.

در این آیین سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که خوزستان سرشار از ظرفیت انسانی است، گفت: این استان معدن طلا و نایاب انسانی است اما به اندازه کافی از آن استخراج نشده است.

هاشمی با بیان این که در خوزستان کادرسازی و فعالیت های بی نظیری در عرصه فرهنگی انجام شده است، ابرازداشت: از جمله این فعالیت ها طرح صالحین است که طرحی ملی شد و چندین مدل کادرسازی در حوزه‌های علمیه خوزستان شکل گرفت که باید تسری یابد تا شاهد مدلی خوب و  انقلابی در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.

در بخش دیگری از این آیین، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان، با بیان این که خوزستان از منظر تنوع قومی و فرهنگی استانی غنی است که باید از این ظرفیت استفاده کرد، گفت: اهالی فرهنگ و رسانه باید دست به دست هم دهند و استان را در این زمینه به اوج خود برسانند.

استاندار خوزستان با بیان این که کشور ما زیرساخت‌های مستحکمی در زمینه فرهنگ غنی اسلامی دارد که مساجد یکی از این زیرساخت‌هاست، افزود: باید مساجد را محور کار، ارتباط با مردم و اقدامات فرهنگی قرار دهیم و به بهترین شکل از این نهاد تأثیرگذار در توسعه فرهنگی بهره‌مند شویم.

همچنین حجت الاسلام کلاه کج، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد خوزستان در این آیین از اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت خود تشکر کرد و با قدردانی از زحمات جورند، مدیرکل پیشین این اداره کل، گفت: در عرصه فرهنگ نیازمند حرکت جهادی و انقلابی همراه با درایت هستیم.

گفتنی است در پایان این برنامه از زحمات محمد جوروند، مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تقدیر شد./9454/

حسین زمان زارعی
ارسال نظرات