۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۷۰۴۱۵۱

ساماندهی صنعت گردشگری کشور

ساماندهی صنعت گردشگری کشور
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از ساماندهی راهنمایان گردشگری این استان با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛  نادر فلاحی گفت: گردشگران داخلی و خارجی با ورود به مقصد، نیازمند کسب اطلاع از ابعاد گوناگون مقصد از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مسیرها، فرهنگ و تاریخ هستند که این وظیفه بر عهده راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل می گوید: توانمندی هر یک از راهنمایان گردشگری و استقرار آنان در مراکز تاریخی و فرهنگی استان برای معرفی بهتر آثار تاریخی و فرهنگی و حتی معرفی دیگر قابلیت‌ها و جاذبه‌های استان به گردشگران از مولفه‌هایی است که به صنعت گردشگری در هر شهری رونق بخشیده که بی‌توجهی به آن نیز مانع از رشد و توسعه صنعت گردشگری در آن شهر شده است.

به گفته او، راهنمایان گردشگری با استقرار در مجموعه‌های تاریخی و پایگاه‌های ملی و جهانی علاوه بر معرفی آن مکان به گردشگران و مسافران به معرفی دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهر‌های استان نیز پرداخته و گردشگران را به بازدید از این اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی نیز ترغیب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروزی بازدید شهروندان اردبیلی از مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی و موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل رایگان است.

 

ارسال نظرات