۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۷۰۳۴۴۵

هفت سال انتظار برای دریافت مجوز از جهاد کشاورزی

هفت سال انتظار برای دریافت مجوز از جهاد کشاورزی
آقای حاجی یوسف کارآفرینی است که هفت سال پیش برای تاسیس یک مجتمع خدمات رفاهی اقدام می‌کند، اما علی رغم موافقت ها، جهاد کشاورزی با طرح او مخالفت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - ۱۸ اسفند آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها و صدور الکترونیکی مجوز لازم برای کسب و کارهاست. قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار ۱۳ سال پیش تصویب شده، اما تولیدکنندگان و کارآفرینان زیادی در این سال‌ها از سختی فرآیند دریافت مجوز خود گلایه‌مند بوده و بعضا سال‌ها در انتظار صدور مجوز خود بوده اند. در این گزارش، گفت و گویی با یکی از کارآفرینانی را می خوانید که سنگ اندازی های دستگاه ها به نوعی مانع کارش شده اند.

حمید حاجی یوسف درخواست کننده مجوز برای تاسیس یک مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری گفت: حدود هفت سال است که موافقت اصولی برای تاسیس یک مجتمع خدمات رفاهی جاده ای را گرفته ام. برای تغییر کاربری زمین آن از جهاد کشاورزی پیگیری کرده ام، اما با تغییر کاربری زمین غیر قابل کشاورزی در جاده چرم شهر (جاده حسن آباد، همجوار زندان بزرگ تهران) موافقت نمی شود. 

این مجتمع برای حدود ۳۰ نفر در آن منطقه محروم اشتغالزایی می کند. اما مسئولان جهاد کشاورزی استان تهران طی چندین مرحله موافقت نکردند و حتی کمیسیون نیز رای موافق ندادند. در صورتی که سازمان امور زندان های کشور به علت همجواری با این مجتمع، موافق است، سازمان میراث فرهنگی استان تهران و سازمان خدمات رفاهی و جاده ای نیز موافق هستند، اما کمیسیون مخالفت می کند. 

مراحل کارها نیز برعکس است. ابتدا موافقت اصولی صادر و سرمایه گذاری انجام می شود، اما در مرحله آخر کمیسیون مخالفت می کند. تا به حال یک میلیارد تومان برای این مجتمع هزینه کرده ام، اما بی نتیجه بوده است. 

ارسال نظرات