۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۰۴۰۸۵

تولید دو هزار و ۶۰۰ صفحه محتوای علمی در خصوص مکتب شهید سلیمانی

تولید دو هزار و ۶۰۰ صفحه محتوای علمی در خصوص مکتب شهید سلیمانی
دبیر علمی همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» از تولید دو هزار و ۶۰۰ صفحه محتوای علمی در خصوص مکتب شهید سلیمانی در این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین الهی نژاد در آیین افتتاحیه همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: این همایش در راستای همایش بین‌المللی «نظریه انتظار در اندیشه مقام معظم رهبری» که سال ۹۸ برگزار شد، ترتیب یافته‌ است.

وی با بیان این که سردار شهید سلیمانی در کشورهای منطقه به عنوان نماد مقاومت شناخته می‌شود، اظهار داشت: اهمیت این مکتب به خاطر شاخصه‌هایی مانند ولایت پذیری، استکبار ستیزی، انقلابی‌گری، مردم دوستی، معنویت، یکرنگی و اتحاد و دشمن ستیزی است که برای نظام انقلاب اسلامی دارای نقش کاربردی می‌باشد.

دبیر علمی همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» تصریح کرد: پاسخ دادن به مطالبات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری، ماندگاری و تداوم مکتب شهید سلیمانی و نهادینه شدن آن در بین مردم، توجه اساتید حوزوی و دانشگاهی در خصوص مکتب شهید سلیمانی با نگاه عقلانی، از ضروریات اصلی برگزاری این همایش است.

وی افزود: از اهداف اصلی همایش می توان به تولید محتوای علمی، فرهنگ‌سازی افکار شهید سلیمانی در جامعه، تبیین راهبردهای انتظار در مکتب شهید سلیمانی، ارائه چشم انداز جبهه مقاومت براساس مکتب انتظار، بررسی راه‌های تداوم مکتب شهید سلیمانی در جامعه و تولید محتوای علمی در خصوص شهید سلیمانی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد اظهار داشت: طی دو سال گذشته دو هزار و ۶۰۰ صفحه تولید محتوای علمی در خصوص مکتب شهید سلیمانی انجام گرفته ‌است.

وی با اشاره به خروجی‌های این همایش گفت: کتاب چکیده مقالات، دو جلد کتاب کرسی‌ها و نشست‌های علمی، دو شماره از فصلنامه علمی - پژوهشی «جامعه مهدوی»، یک شماره از مجله علمی «مشرق موعود» از جمله آثار این همایش است که رونمایی خواهد شد.

دبیر علمی همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» تصریح کرد: چهار جلد کتاب مجموعه مقاله‌های این همایش نیز بعد از برگزاری آن منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و مکاتباتی که انجام شد، ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال و در کمیته علمی بررسی و در کنار آن، ۳۰ کرسی و نشست علمی توسط اساتید و شخصیت‌های حوزه و دانشگاه برگزار شده‌ است.

ارسال نظرات