۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۷۰۱۳۷۹
خزعلی مطرح کرد؛

حضرت فاطمه الگوی تمام‌نمای جهاد تبیین

حضرت فاطمه الگوی تمام‌نمای جهاد تبیین
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده به ضرورت جهاد تبیین پرداخت و گفت: حضور بانوان طلبه به عنوان مبلغ بحث فرزندآوری دارای اهمیت است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خانم کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت: در آغاز سده جدید و تحولی که در چهل واره دوم انقلاب، امام خامنه ای فرمودند؛ باید حرکتی داشته باشیم و این حرکت از جنس فاطمی باشد برای ایجاد تحولی برای تمدن اسلامی در جهانی که تشنهِ عدل و عدالت و صلح است.

خانم خزعلی، ضمن اشاره به موضوع "جهاد تبیین" گفت: الگوی تمام نمای ما در جهاد تبیین حضرت فاطمه(س) است، زمانی که حضرت علی(ع) به حق خود نرسید، و به دلیل مصلحت دین، شمشیرها در نیام و زبان ها در کام ماند، آغاز حرکت حضرت فاطمه(س) بود که دیگر مردها نمی توانستند کاری انجام دهند، ایشان در کنار تمام کارهای اجتماعی و سیاسی به عنوان ریحانه النبی، در جهاد تبیین و دفاع در جنگ نرم نیز فعالیت داشتند.

وی افزود: همانطور که در غروب عاشورا بعد از شهادت 72 تن و به خون تپیدن حق و عدالت، آغاز مسئولیت و حتی حفاظت از جان امام زین العابدین (ع) برعهده حضرت زینب کبری(س) بود، زنها مسئولیت ویژه ای داشتند، ولی کار به جایی می رسد که همه این ها برعهده حضرت زینب(س) قرار می گیرد.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده بیان کرد: امروز رسالتی فاطمی و زینبی داریم. در این عرصه ای که متاسفانه دیدگاه های غربی درسطح روشنفکران اثر کرده و سعی می کنند تا تفاوت های حکیمانه الهی را محو کنند و زنان، مردواره تربیت شوند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه اجتماعی زن گفت: در تمام سیستم آموزش، از کودکستان تا دبیرستان مهره‌هایی تربیت می شوند برای پست‌های بنام مشاغل و این بازی بنگاه‌های درآمدزا بنام کنکور است که این به فرزندان ما ضربه می زند.

خانم خزعلی افزود: زن را به عنوان ابزاری برای شغل و بهره وری در جامعه تربیت می کنند و این در حالی است که در دین ما، زن در محور خانواده تجلی می کند. همانطور که در آیه مباهله و حدیث کساء هم اشاره می شود، در این عرصه ها خانواده اهل بیت(ع) مطرح هستند و محور خانواده است.زن مسئولیت مدیریت خانواده را در درون، از طریق قلب دارد و مرد نیز، مدیریت امور خانواده و کار ولایی خانواده را عهده دار است.

وی با اشاره به بحث جمعیت و محوریت خانواده گفت: امروزه جایگاه اثرگذاری مادری کمتر مورد توجه قرار می گیرد. مادر شاغل، فرزندش را به مهدکودک سپرده و نیازهای او را نمی بیند. در حالی که این مطلب تا آخر عمر در ذهن فرزند می ماند و او احساس می کند که از سوی مادر، ترد شده است و متاسفانه با این وضعیت انس می گیرد، ولی اگر مادر برای فرزند خود وقت بگذارد؛ فرزند نیز احساس آرامش می کند.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده، با بیان اینکه در بحث جمعیت، محور، خانواده و زن است؛ گفت: باید به فرهنگ بیشتر بها داده شود. طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند، فرهنگ مانند هوایی است که انسان تنفس می کند. ازدواج و استحکام خانواده نیز بر اساس مبنای اسلامی در قانون اساسی وضع شده است.

خانم خزعلی در ادامه به موضوعاتی همچون وجود معضلات مهمی چون بحث تنظیم خانواده و مراقبت های ویژه باردای و غربالگری که سبب آسیب جدی به بحث فرزندآوری شده است، اشاره کرد و از بالارفتن آمار سقط جنین در یک برهه ای در کشور اظهار تاسف نموده و بر آسیب شناسی این معضل تاکید کرد.

ارسال نظرات