۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۷۰۰۴۸۱
به همت موسسه بعثت و با مشارکت مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه؛

نشست تخصصی «حاج قاسم در آثار رسانه ای اروپا و آمریکا» برگزار شد

نشست تخصصی «حاج قاسم در آثار رسانه ای اروپا و آمریکا» برگزار شد
نشست تخصصی حاج قاسم در آثار رسانه ای اروپا و آمریکا به همراه اکران مستند ژنرال قلب ها به همت موسسه بعثت و با مشارکت بخش بین الملل حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی حاج قاسم در آثار رسانه ای اروپا و آمریکا به همراه اکران مستند ژنرال قلب ها پیش از ظهر امروز به همت موسسه بعثت و مشارکت بخش بین الملل حوزه های علمیه در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه با حضور آقایان جان جیمز یوبل فعال سیاسی، غلامرضا منتظمی دیپلمات سابق جمهوری اسلامی در فرانسه، خانم کریستین گیوم مستند ساز فرانسوی و لیلا مزبودی نویسنده عرب زبان و فعال رسانه ای فرانسه برگزار شد.

دیپلمات سابق جمهوری اسلامی در فرانسه جنایات اسرائیل را محدود به فلسطین ندانست و گفت: برای مبارزه با صهیونیزم جهانی باید در کل دنیا جریان سازی صورت بگیرد.

وی با اشاره به نقش حوزه علمیه اظهار داشت: مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل باید در اولویت های حوزه علمیه قرار بگیرد، با تجربه 40 ساله در حوزه سیاسی می گوییم که باید از ظرفیت های حوزه علمیه در راستای مبارزه با صهیونیزم استفاده کرد.

حجت الاسلام امیرخانی مدیر آسیا و اقیانوسیه مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت حوزه علمیه در بین الملل تصریح کرد: بیش از 80 تشکل بین الملل در حوزه علمیه فعال هستند، در این چند سال اخیر ظرفیت های مناسبی برای فعالیت در زمینه بین الملل در حوزه علمیه به وجود آمده است.

وی حاج قاسم را خروجی مکتب اسلامی برشمرد و گفت: شهید سلیمانی نتیجه تربیتی مکتب اسلام است و این مکتب به شهید سلیمانی آموخت که باید به فکر نجات بشریت فارغ از هر دین و مذهبی باشد.

در ادامه حجت الاسلام آل ایوب مدیر دفتر ارتباطات حوزه علمیه قم و نجف خاطرنشان کرد: دنیا را امروز رسانه اداره می کند و صهیونیسم دست روی این ابزار برای اداره جهان گذاشته است که به موفقیت های خوبی نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم را باید در آیات و روایات جستجو کرد، اظهار داشت: خداوند در قرآن می فرماید «لقد کرمنا بنی آدم» جنس و نوع بشریت مراد است و حاج قاسم به این آیه عمل کرد و نجات انسانیت برای حاج قاسم مهم بود.

خانم گیوم مستند ساز فرانسوی با اشاره به شخصیت حاج قاسم ابراز داشت: سعی کرده ام در مستند ژنرال قلبه ها واقعیت حاج قاسم را به دنیا بشناسانم، دنیا باید حاج قاسم را آنگونه که بود بشناسد.

وی در ادامه افزود: ما در غرب به ایران به عنوان سمبل عدالت نگاه می کنیم و تنها پرچمدار حقیقت جمهوری اسلامی ایران است.

مزبودی نویسنده و فعال ضد صهیونیزم با اشاره به نمایش نادرست رسانه های غربی از سردار حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: ما باید از رجال و جبهه مقاومت تصویر درستی به نمایش بگذاریم، صهیونیزم با استفاده از ابزار رسانه تصویر نادرستی از سردار مقاومت به جهانیان نشان داده است.

وی با تاکید بر نقش حاج قاسم در جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: نقش اصلی حاج قاسم در شکل گیری محور مقاومت در منطقه بود که امروز شاهد آن هستیم، حاج قاسم با تاسیس محور مقاومت رژیم صهیونیستی را محاصره و ذلیل کرده است.

یوبل فعال سیاسی ضد صهیونیسم آمریکا گفت: در حال تحقیق درباره نگارش کتابی در مورد فعالیت های حاج قاسم در عراق و سوریه هستم، حقیقتاً براین باورم که اگر اقدامات ژنرال سلیمانی در عراق و سوریه نبود، امروز کشتار عظیمی از مسلمانان و هولوکاست اسلامی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به شخصیت ممتاز حاج قاسم تصریح کرد: دوست دارم بگویم حاج قاسم از نظر ایده پردازی و ابتکار عمل بسیار غنی و بی نظیر بود، او ترکیبی از ویژگی ها است؛ تواضع و نجابت حاج قاسم را در کتابم مورد اشاره قرار داده ام.

ارسال نظرات