۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۶۹۷۷۷۰
طی یک سال گذشته صورت گرفت؛

تألیف و چاپ ۴۰ کتاب و مقاله علمی پژوهشی در حوزه علمیه خواهران مازندران

تألیف و چاپ ۴۰ کتاب و مقاله علمی پژوهشی در حوزه علمیه خواهران مازندران
مازندران - حجت الاسلام قائمی از تألیف و چاپ چهل کتاب و مقاله علمی پژوهشی طی یک سال گذشته از سوی اساتید و طلاب سطوح عالی حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در رونمایی از تازه ترین دستاوردهای پژوهشی، کتاب و مقالات حوزه علمیه خواهران استان گفت: از هفته پژوهش سال گذشته تا به امسال 18 کتاب از سوی اساتید و طلاب سطح سه و چهار حوزه علمیه خواهران استان در حوزه های مختلف تفسیری، فقهی و کلام به چاپ رسیده است.

وی با بیان این که خوشبختانه یک ظرفیت عظیم علمی در سطح حوزه های علمیه استان وجود دارد، افزود: این آثار ارزشمند برای برای جامعه علمی ما بسیار رهگشا خواهد بود.

حجت الاسلام قائمی در ادامه سخنان خود گفت: علاوه بر این در یک سال گذشته 22 مقاله علمی پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین المللی از سوی اساتید و طلاب سطوح عالی حوزه علمیه خواهران به چاپ رسیده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: این آثار ارزشمند علمی مایه فخر استان مازندران است که از این شبکه عظیم پژوهشگر و نویسنده بهره مند هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از پیگیری برای اخذ مجوز پنج مجله علمی تخصصی از سوی مدارس سطح چهار این حوزه خبر داد و افزود: اقدامات اولیه اخذ این مجوزها از سوی مدارس انجام گرفته و انشاء الله به زودی شاهد آغاز فعالیت در این بخش نیز خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از بستر سازی برای برگزاری دو همایش علمی از سوی حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد و گفت: نخستین همایش مربوط به علامه مصباح یزدی است که دهه فجر امسال برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که این همایش با همکاری مجامع تراز اول علمی کشور به ویژه جامعه المصطفی العالمیه و مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد، افزود: علیرغم ملی بودن این همایش، اما شاهد همکاری علمی هشت حوزه علمیه از کشورهای هندوستان، لبنان و حتی آمریکا با این همایش هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین از برگزاری همایش ملی علامه حسن زاده آملی در استان خبر داد و گفت: نخستین جلسه کمیته علمی این همایش نیز در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد./950/پ210/

ارسال نظرات