امضاء سند ۲۰۳۰، امضاء اسارت فکری جامعه علمی کشور
حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با بیان اینکه سند بنیادین تحول آموزش و پرورش از اسنادی است که شایستگی ها برای تعلیم و تعلم را رقم می زند و نظام اسلامی را در معیار شناسی برای تعلیم و تربیت و استمرار حیات طیبه و هویت بخشی به دانش آموزان همراه با بینش و عملکرد آن ها تشویق می کند، اظهار داشت: این سند تحول در واقع مشت محکمی به کسانی است که به اسناد وارداتی غرب و تحمیلی آنان ها دلبسته اند.
این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: سند 2030 اهدافی را دنبال می کند که این اهداف با سیاست های کلی اسلام سر سازش ندارد، حقوق بشر دروغین با کرامت های انسانی خالی از واقعیت، عدالت اجتماعی شعاری و صلح بدتر از جنگ غرب، هر انسان آزاده ای را به این حقیقت دلالت می دهد که آن ها جز فقر،گرسنگی و ظلم به ملت های مظلوم اهداف دیگری را دنبال نمی کنند.
وی با بیان اینکه نباید اجازه داد زوایای پنهان این سند نکبت آور در نظام آموزشی ما جایی برای خودش خوش کند، تصریح کرد: از کمیسیون فرهنگی مجلس و از وزارت امور خارجه درخواست می شود که هر کجا ردپایی از سند 2030 دیده می شود همانگونه که رئیس جمهور محترم با ابلاغیه ابطال آن را امضاء کردند باطل اعلام کرده و اجازه ندهند زوایای پنهان از این سند نکبت آور در نظام آموزشی ما جایی برای خودش خوش کند.
حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی که متکی به تربیت اسلامی است و ساحت تعلیم و تربیت را عبادت می داند، هرگز زیر بار یوق رقت آور سند 2030 نخواهد رفت، گزاره های ارزشی نظام تعلیم و تربیت ما فوق آنچیزی است که برای ما از غرب دیکته و تحمیل شود، ما دنباله جریانی هستیم که فلسفه آن به فطرت ما گره خورده است و آن جریان به دست آوردن حیات تربیت دینی با هویت توحیدی براساس معیارها است.
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء با تأکید بر اینکه هدف های کلان سند بنیادین تحول آموزش و پرورش از اهدافی است که رشادت، شجاعت، علم و کرامت را برای دانش آموزان و دانشجویان ما رقم خواهد زد، اذعان کرد: راهبردهای سند تحول بنیادین که با تعمیق و ترویج گفت و شنودها و پژوهش های عالمان و اندیشمندان رقم خورده است، مهارت آفرینی و مهندسی سیاست هایی است که دنباله اهداف بلند رشد، تکامل و سربلندی ملت عزتمند ایران اسلامی را رقم خواهد زد.
وی با اشاره به سرمایه های علمی کشور گفت: امضاء سند 2030 امضاء اسارت فکری جامعه علمی کشور است، سند 2030 پذیرش اسارت اندیشه فکور دانش آموزان و دانشجویان ایران اسلامی است، نباید سرمایه های علمی کشور با ابر تیره و سیاه سند 2030 محو شوند.
حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر در پایان ابراز داشت: اعمال سیاست های غلط و مصوبات خائنانه، کشور را در چالش هایی کشاند که اگر هدایت ها و هوشیاری های رهبر انقلاب نبود، وضعیت کنونی کشور را از دست داده و شاید در بعضی از مراحل غیر قابل برگشت بود، باید برقلمی که ابطال این سند را امضاء کرد افتخار کنیم و برای رشد، تعالی و معنویت اخلاقِ ذخیره انسانی کشور که دانش آموزان باشند با برنامه ریزی و مشارکت در امور پیشرفت آن ها، شایستگی ها و توانمندی ها و بزرگمنشی های آن ها را به دشمنان بفهمانیم.