۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۸۹۷۸۶
 مدیر مدرسه علمیه امام خمینی کرمانشاه عنوان کرد؛

آموزش، پژوهش و تهذیب؛ ۳ اصل حوزه‌های علمیه

آموزش، پژوهش و تهذیب؛ ۳ اصل حوزه‌های علمیه
کرمانشاه - حجت الاسلام بیات گفت: طلاب نباید اجازه دهند که مسایل آموزشی، پژوهشی و تهذیبی که ۳ اصل حوزه‌های علمیه است تحت تاثیر شرایط کنونی تضعیف شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام اکبر بیات امروز در نشست با معاونین مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) کرمانشاه اظهار داشت: نباید اجازه دهیم که وضعیت تحصیلی که به موقعیت موجود آن را بر سیستم آموزشی کشور تحمیل کرده است، بر آموزش های ما تاثیر منفی خود را بگذارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: چندین ترم است که طلاب به خاطر ویروس منحوس کرونا همچنان تحصیل و امور آموزشی و تهذیبی و پژوهشی را در خارج از مدرسه علمیه انجام می دهند که این امر باعث ایجاد مشکلاتی در روند آموزش می شود و می طلبد که بین اساتید حوزوی و طلاب یک تعامل دو سویه تا عادی شدن وضعیت برقرار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دغدغه دیگری که همواره با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی همانند حوزه ها روی داد، موضوع کمرنگ شدن مسائل تهذیبی طلاب بود، بنابراین برای از بین بردن این دغدغه مهم اساتید همواره تلاش دارند علیرغم شرایط موجود، اجازه ندهند که موارد تهذیبی و اخلاقی به حاشیه برود و یا خدایی ناکرده به دست فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام بیات افزود: همه امیدواریم که هرچه سریعتر وضعیت جامعه و شیوع ویروس منحوس کرونا تغییر پیدا کند و دوباره شاهد برگزاری کلاس ها به صورت حضوری باشیم، ولی تا آن زمان خواسته ما از طلاب به ویژه طلاب جدیدالورود این است که علم خود درباره فضای مجازی را افزایش دهند تا در مدت زمانی که آموزش به صورت مجازی و برخط انجام می شود مشکلی از حیث درسی برایشان پیش نیاید.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه خاطرنشان کرد: بنابراین طلاب نباید اجازه دهند که مسایل آموزشی، پژوهشی و تهذیبی که 3 اصل حوزه های علمیه است تحت تاثیر شرایط کنونی تضعیف شوند زیرا این سه باید در کنار هم و همسو با هم حرکت کنند./1400/پ210/

ارسال نظرات