۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۸۷۲۱۵
آیت الله علم الهدی:

مجلس بیانیه گام دوم را در تأیید وزرای پیشنهاد معیار قرار دهد

مجلس بیانیه گام دوم را در تأیید وزرای پیشنهاد معیار قرار دهد
خراسان رضوی - آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور روحیه جهادی می طلبد، گفت: مجلس بیانیه گام دوم را در تأیید وزرای پیشنهاد معیار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد، گفت: اسارت اهل بیت(ع) یک جریان خاص قابل تأمل است و مسأله اسارت نه از طرف دشمن و نه از طرف اهل بیت(ع) حرکتی انفعالی نبود.

وی بیان این که اسارت اهل بیت از طرف دشمن و نیز از طرف اهل بیت(ع) هدفمند بود، گفت: امام حسین(ع) این 84 زن و بچه را به خاطر هدف خود و برای نقش اسارت برای تداوم انقلابش به کربلا آورده بود تا اهل بیت(ع) نیز اندیشه امام حسین(ع) در کربلا را از کانال عاطفه به مردم منتقل کنند؛ بنابراین حضرت زینب(س) و ام الکلثوم(س) با خطبه های خود در مکان های مختلف اندیشه انقلابی کربلا را رواج دادند، چنانچه که در شام با وجود این که 40 سال بر علیه اهل بیت پیامبر(ع) تبلیغ شده بود، اما وقتی اسرا از شام خارج شدند، غوغایی برپا شد و به طرفداری از اهل بیت پرداختند.

آیت الله علم الهدی عبرت گرفتن مخالفان یزید از سرانجام مخالفت با یزید، از بین بردن نظر عظمت پیامبر(ص) در نظر مردم و فراموشی تبار خود در نتیجه فشار بر اسرا را از اهداف دشمن از اسارت اهل بیت سیدالشهدا(ع) بیان و ابراز کرد: دشمن اهل بیت(ع) با همه فشارها و اذیت و آزارهایی که به اهل بیت(ع) آوردند اما در رسیدن به اهداف خود شکست خوردند و این اهل بیت(ع) بودند که پیروز شدند.

امام جمعه مشهد در ادامه به حوادث اخیر افغانستان اشاره کرد و گفت: افغانستان کشور همسایه ما است و بخش زیادی از مردم افغانستان در کشور ما زندگی می کنند و ما نمی توانیم نسبت به مسأله افغانستان بی تفاوت باشیم، جریانی که در حوادث افغانستان پیش آمد موجب شکست آمریکا بعد از 20 در افغانستان بود و آمریکا در جریان جهان خواری شکست خورد و از عراق و منطقه هم باید برود.

وی افزود: جنبه جهان خواری آمریکا رو به اضمحلال بوده و نابودی او شروع شده است و با گذاشتن مزدور سیاسی و یک عده سرباز جنگ نیابتی در افغانستان چیزی از پیش نمی برد و مردم قهرمانی که آمریکا را بعد از 20 سال مجبور به خروج از کشور خود کردند از پس نیروهای نیابی آمریکا هم بر می آیند.

آیت الله علم الهدی با تأکید به ضرورت تشکیل دولت اسلامی براساس مردمی بودن، گفت: طالبان فکر می کنند با اسلحه موفق  شده و حکومت اسلامی تشکیل شود، بدانند که حکومت اسلامی باید مردمی باشد و با زور و سرنیزه نمی شود به عنوان اسلام بر مردم حکومت کند، وقتی پیامبر(ص) در مدینه تشکیل حکومت داد نظر مردم را جلب کرد و حتی یهودیان مخالف پیامبر نیز اساسنامه را امضا کرده و پیامبر(ص) را پذیرفتند حال نه طالبان بالاتر از پیامبر بالاتر و نه مخالفان آن ها از یهودیان بالاتر هستند، بنابراین اگر حکومت اسلامی می خواهند باید مردمی باشد و در غیر این صورت مانند بنی امیه و بنی عباس خواهند بود.

نماینده خبرگان رهبری بیان داشت: مرم افغانستان بدانند که اگر نیروی ها و جریان غرب گرا وارد فعالیت های سیاسی شده و بر آن ها حکومت کند سرنوشت آن ها مانند 20 سال جنایت آمریکا و حضور آمریکا در کشور آن ها خواهد بود و اشرف غنی که مزدور آمریکایی بود و بر آن ها مسلط بود در ادامه نیز اگر فرد غرب گرا حاکم باشد، همان برسر آن ها خواهد آمد.

وی به تأیید صلاحیت فرد جهادی و جهادگر به عنوان وزیر توسط مجلس شورای اسلامی تأکید و اظهار کرد: طبق فرمایش رهبری منظور از دولت در بیانیه گام دوم دولت جوان حزب الهی است که باید در تحقق و خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی گام های بلند بردارد حال رییس جمهور نیز اعلام کردند که می خواهند دولت مبتنی بر گام دوم انقلاب تشکیل دهد، این رییس جمهور می خواهد جهادی کار کرده و ایجاد تحول کند و وزرایی جهادی و جهادگر می خواهد.

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: نمایندگان مجلس بدانند که وزرای این دولت با دولت های قبل تفاوت دارد و در ارزیابی و تأیید صلاحیت ها جنبه جهادگر بودن و الگوی بیانیه گام دوم را نظر بگیرند، وزرای پیشنهادی هم بدانند که این دولتی نیست که وزیر پشت میز تکیه و بخش نامه صادر کنند بلکه باید پا به پای رییس جمهور در عین ساده زیستی و بدون بهره برداری از مقام و قدرت جهادی کار کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این مردم نمی تواند تحمل کنند که وزیر در وزارت خانه بنشیند و از زیر دست آن ها اختلاس گرها بیرون آید، مردم به این رییس جمهور رای دادند چون او را جهادگر دانسته و نمونه آن را در قوه قضایی در مبارزه با فساد دیدند حال وزرا نیز باید چنین باشند./864/پ201/

جواد رستمی
ارسال نظرات