۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۸۷۰۸۱
حجت الاسلام موسوی مطرح کرد؛

مکتب عاشورا؛ چراغ راه کسانی که اراده حرکت در صراط مستقیم را دارند

مکتب عاشورا؛ چراغ راه کسانی که اراده حرکت در صراط مستقیم را دارند
اصفهان ـ حجت الاسلام موسوی گفت: امام حسین(ع) مثل خورشید در تاریخ می درخشد و کشتی نجات انسان هایی خواهد بود که اراده حرکت در صراط مستقیم را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید جانمراد موسوی، رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، امروز در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی، شهادت طفل شیرخوار امام حسین(ع) در صحنه کربلا را در رده بالاترین مصائب کربلا  قلمداد کرد و گفت: شهادت حضرت علی اصغر(ع) مهر تأییدی بر حقانیت و مظلومیت امام حسین(ع) و قساوت قلب و بطلان دشمنان ایشان در صحنه عاشورا است.

وی قرآن کریم و امام حسین(ع) را دارای وجوه مشترکی دانست و اظهار کرد: اولین وجه مشترک این دو ثقل عظیم، موعظه گری است، همانطور که قرآن کریم، انسان ها را مورد خطاب قرار داده و موعظه می کند، امام حسین(ع) نیز در صحنه کربلا و با وجود حلقه محاصره سخت دشمن، سعی می کند مخاطب خود را موعظه نموده و در آن شرایط سخت به راه درست راهنمایی کند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه افزود: ولی همانطور که برخی انسان ها در مقابل موعظه های قرآن کریم کور و کرند و گوششان توانایی شنیدن حرف حق را ندارد دشمنان امام حسین(ع) نیز در نهایت وقاحت و بی شرمی، سخنان حق امام را نمی شنیدند تا آنجا که در میان سخنرانی امام هلهله می کردند و اینجا بود که امام این حرکت آنها را اثر لقمه های حرام می داند که در اثر آن بر قلب آنها مهر زده شده است.

وی در ادامه یکی دیگر از وجوهات مشترک قرآن کریم و امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر قلمداد کرد و گفت: قرآن کریم در آیات زیادی مخاطبین خود را از انجام برخی کارها منع و به انجام برخی از کارها سفارش می کند و امام حسین(ع) نیز در نامه به برادرش محمد حنفیه هدف از حرکت و قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر و احیا کردن سنت و سیره حضرت رسول اکرم (ص) عنوان می کند.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی حدیث مشهور نبوی «حسین منی و انا من حسین» را ناظر بر اشتراکات امام حسین(ع) و قرآن کریم برشمرد و تصریح کرد: در واقع امام حسین(ع) با قیام خونین خود، اسلام را که توسط طاغیان بنی امیه تا مرز نابودی پیش رفته بود را جان دوباره بخشید و در رسیدن به این هدف موفق بود گرچه این موفقیت به قیمت فدا کردن خود و عزیز ترین کسانش و اسارت خانواده اش تمام شد.

وی در این خصوص به نقش مهم و سرنوشت ساز حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در به ثمر رسیدن نهضت عاشورا اشاره کرد و گفت: روشنگری این دو بزرگوار در سخت ترین شرایط اسارت، بود که قیام عاشورا را به سر منزل مقصود رساند.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی شفاعت کنندگی را نیز از وجوه مشترک امام حسین(ع) و قرآن کریم دانست و اظهار کرد: برابر روایات معتبر ائمه معصومین(ع) امام حسین و قرآن هر دو در روز قیامت از مومنین  شفاعت خواهند کرد، جاودانگی نیز از وجوه مشترک امام حسین(ع) و قرآن کریم است، وجود مبارک امام حسین(ع) همچون خورشید تا ابد در تاریخ خواهد درخشید و راهنما و کشتی نجات انسان هایی خواهد بود که اراده حرکت در مسیر و صراط مستقیم را دارند./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات