۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۸۶۳۸۹
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد؛

نقش هیأت های مذهبی در جذب جوانان به معارف دینی

نقش هیأت های مذهبی در جذب جوانان به معارف دینی
کرمانشاه ـ آیت الله مصطفی علما گفت: افراد زیادی از طریق حضور در هیأت های مذهبی جذب بزرگی اهل بیت(ع) و دین اسلام شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در دیدار مداحان و روضه خوانان این استان، اظهار داشت: باید تلاش همه دلسوزان و دلباختگان ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به سمت اسلام باشد.

وی گفت: یکی از بزرگترین ویژگی های اسلام این است که خداوند متعال هرگز اجازه نداده است که این دین بدون حجت باشد، همانند واقعه غدیرخم که رسول الله(ص)، حضرت علی(ع) را به عنوان حجت و جانشین خویش انتخاب فرمودند و نمونه های دیگری که در تاریخ اسلام به روشنی هویداست.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: برگزاری جلسات اقامه عزای حسینی و نیز برپایی هیأت ها و تشکل های دینی در دهه اول محرم حسینی بسیار مهم و تاثیرگذار است، از همین رو باید برنامه های ما برای این روزهای مهم در تاریخ اسلام کاملا حساب شده و دقیق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: بنابراین شایسته است که نهایت بهره های معنوی را از دهه نخست ماه محرم با برگزاری برنامه های ویژه و بجا را از آن خود کنیم تا بیشتر با شخصیت والای امام حسین(ع) و نهضت عاشورا آشنا شویم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: همچنین می توانیم با برگزاری برنامه های مفید در قالب برنامه های فرهنگی، مذهبی و ... زمینه جذب حداکثری جوانان در دهه اول محرم را فراهم آوریم، زیرا افراد زیادی از طریق حضور در همین هیات های مذهبی جذب بزرگی اهل بیت(ع) شده اند.

آیت الله علما با اشاره به غنای معنوی و فرهنگی دین مبین اسلام نسبت با سایر ادیان، خاطرنشان کرد: همه ما به خانواده معظم شهدا و این نظام اسلامی به نوعی وامدار و بدهکار هستیم، زیرا اقتدار ایران اسلامی معلول و برکت دین اسلام، خون شهدا و مدیریت مدبرانه امام خامنه ای است./1400/پ210/

ارسال نظرات