۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۸۵۰۳۵

مساجد پایگاه فرهنگی در جامعه

مساجد پایگاه فرهنگی در جامعه
حجت الاسلام حسینی اراکی گفت: اگر این دولت بخواهد در عرصه های فرهنگی موفق بشود نیازمند این است که روح مشارکت، جهاد، استقامت و کار جمعی و اجتماعی در کشور نهادینه شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد سطح عالی حوزه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به لزوم تقویت روحیه مشارکت و جهاد در کشور گفت: اگر این دولت بخواهد در عرصه های فرهنگی موفق بشود نیازمند این است که روح مشارکت، جهاد، استقامت و کار جمعی و اجتماعی در کشور نهادینه شود.

 وی با اشاره به روحیه مطالبه گری مردم بیان داشت: اگر مردم و خصوصا نیروهای جوان در کنار مطالبه گری به بحث مشارکت، کار جهادی، فرهنگی و معنوی توجه نکنند یقینا از این دولت هم کاری ساخته نخواهد شد و دولت نیز باید به آن توجه کند و نتیجه کم توجهی دولت های گذشته نسبت به این مطلب عدم موفقیت در کارهای فرهنگی، اجتماعی و کلان اقتصادی بود.

استاد حوزه با بیان لزوم تغییر اساسی در عملکرد دولت ابراز داشت: اگر دولت جدید بخواهد یک تغییری در راهبرد و عملکرد خودش بدهد و بیاید همه این ها را در نهادی به نام مسجد ببیند چراکه مسجد محل و کانونی است که مردم تمام دردهای فکری، فرهنگی، معنوی و اجتماعی خودشان را در آنجا درمان میکند.

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به توجه پیامبر اکرم به مسجد گفت: پیامبر اکرم به محض ورود به مدینه بحث بنا مسجد را داشتند و در طول انقلاب نیز نهضت خدمت رسانی از مسجد در قالب بسیج و اعزام رزمنده به جنگ، حوادث طبیعی و اجتماعی و بحث کرونا صورت گرفته است.

وی با بیان لزوم تغییر نگاه دولت به مسجد گفت: باید دولت جدید نگاهش را به مسجد نسبت به دولت های گذشته تغییر دهد و بیاید بسیاری از خدماتی که باید به مردم داده شود را از مجرای مسجد انجام دهد و همنیطور نهادها و مجموعه هایی که به دنبال مسجد طراز و تربیت امام جماعت طراز در حوزه هستند را تقویت کند.

استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسجد احیا شد معنویت در جامعه و کانون های خانواده نیز تقویت می شود و روح مشارکت و تعاون بالا می رود و خدمت رسانی به فقرا و مساکین زیاد می شود و اگر هر مسجد بتواند یک محله را اداره کند یعنی دولت توانسته تمام کشور را از طریق مسجد اداره کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
خیلی دوست داشتم شام غریبان بین الحرمین رو می دیدم. امسال شام غریبان اباعبدالله الحسین ع مصادف با شب جمعه بوده خوش بحال اونهایی که حاضر بودند.
0
0