۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۸۴۶۰۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

نظام اسلامی به بانوان کرامت بخشید / «حجاب» دستمایه جریانات سیاسی نشود

نظام اسلامی به بانوان کرامت بخشید / «حجاب» دستمایه جریانات سیاسی نشود
مازندران - حجت الاسلام شکریان با بیان این که انقلاب اسلامی، عزت از دست رفته زن در جامعه را به آنها برگرداند، گفت: این نظام دینی به بانوان کرامت خاصی بخشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در پنجمین گردهمایی مدیران تبلیغات شهرهای استان با اشاره به هفته عفاف و حجاب و حادثه خونین مسجد گوهرشاد و جنایت رضاخان، گفت: رژیم منحوس پهلوی که دست نشانده آمریکا و انگلیس بود همه توان خود را برای از بردن هویت دینی زنان ایرانی به کار گرفت، اما شکست خورد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی، عزت از دست رفته زن در جامعه را به آنها برگرداند، افزود: این نظام دینی به بانوان در جامعه، کرامت خاصی بخشیده است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که فرهنگ حجاب و عفاف در سلامت روانی و اجتماعی جامعه نقش موثری دارد، تصریح کرد: امروز نیز دشمنان دین و انقلاب از همه ظرفیت های تبلیغاتی خود برای دین زدایی در جامعه استفاده می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که عفاف و حجاب موجب حفظ و تقویت کرامت زن در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: حجاب از آسیب های اجتماعی در جامعه می کاهد و مسیر را برای رشد و تعالی معنوی و اخلاقی بانوان فراهم خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسأله حجاب در جامعه نباید دستمایه مسائل سیاسی و حاشیه ای شود، تصریح کرد: حفظ و تقویت این فرهنگ اصیل دینی یک ضرورت اجتماعی، فرهنگی و دینی است و نباید با جابجایی های سیاسی، تغییر پیدا کند.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری ماه محرم، از تشکیل قرارگاه عملیات محرم در همه شهرهای استان خبر داد و گفت: برنامه های ماه محرم باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که برخی ها در کشور به بهانه ویروس کرونا در تلاش هستند برنامه های دینی را تعطیل کنند، خاطرنشان کرد: عزاداری ماه محرم تعطیل بردار نیست و امسال نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مساجد و تکایا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که امروز ما هر چه داریم به برکت محرم و غدیر است، تصریح کرد: باید در آستانه دهه امامت و ولایت نیز، جشن های این ایام با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود.

حجت الاسلام شکریان همچنین به راه اندازی پویش هایی با محوریت ماه محرم در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این پویش کودکان عاشورایی از سوی مراکز و‌مؤسسات قرآنی سراسر استان راه اندازی می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که متأسفانه امروز مسأله غدیر در جامعه اسلامی مظلوم است و باید این واقعه مهم بیش از پیش در جامعه تبیین و تشریح شود، افزود: کاروان های شادی ویژه ایام غدیر در سطح استان بر پا خواهد شد.

وی همچنین از اجرای برنامه های فرهنگی در پایگاه طرح های دریا و تفرجگاه های استان خبر داد و گفت: به طور حتم تقویت فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در سواحل و مناطق گردشگری، آسیب های اجتماعی را به خوبی کاهش خواهد داد./950/

ارسال نظرات