۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۸۳۱۸۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

بیش از سه هزار مسجد در مازندران از نعمت امام جماعت بی بهره هستند

بیش از سه هزار مسجد در مازندران از نعمت امام جماعت بی بهره هستند
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به وجود بیش از چهار هزار مسجد در استان، گفت: از این تعداد تنها هزار مسجد دارای امام جماعت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع رؤسای تبلیغات اسلامی استان در ساری با تقدیر از حضور گسترده مردم در انتخابات 28 خرداد، گفت: اصل و خروجی انتخابات در راستای انقلاب و تقویت نظام اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که وظیفه تبلیغ دین، رسالتی مقدس و مهم است، افزود: فعالیت در این عرصه توفیق الهی می خواهد که نصیب روحانیت و مبلغان دینی شده است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که طلاب و روحانیان امروز از یک عزت اجتماعی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: این عزت اجتماعی علیرغم تلاش ها و توطئه های دشمنان حفظ مانده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که خوشبختانه با انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رییس جمهور سیزدهم، ریاست جمهوری روی روال اصلی خودش قرار گرفت، تصریح کرد: این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار بود که خوشبختانه با عنایت خداوند متعال و هوشیاری مردم به نتیجه رسید.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که اصل و اساس دین، ولایت مداری است، ادامه داد: عبادت و مناسک هم اگر در راستای ولایت باشد ارزشمند است و در غیر این صورت ارزشی نخواهد داشت.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مردم و جامعه با دو دسته حاملان ولایت و حامیان ولایت باشند، بیان داشت: امامان معصوم(ع) و در زمان غیبت ولی فقیه حاملان ولایت بوده و مردم نیز باید حامیان ولایت باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ترکیب و تقارن، حاملان و حامیان ولایت اتفاق بزرگی بود که انقلاب اسلامی رقم زد، تصریح کرد: در زمانی ما حاملان ولایت داشتیم، اما حامیان ولایت وجود نداشت.

وی با اشاره به این که وقتی حاملان و حامیان ولایت در کنار هم قرار می گیرند، طاغوت از بین می رود، هشت سال دفاع مقدس به پیروزی می رسد و همه توطئه های 42 ساله علیه این انقلاب خنثی می شود، خاطرنشان کرد: در کنار هم بودن حاملان و حامیان ولایت موجب می شود ناسازگاری های برخی دولت ها در داخل نیز مدیریت می شود.

امام جمعه ساری با بیان این که اگر مدیریت مقام معظم رهبری نبود، همین دولت های ناسازگار داخلی بدتر از آمریکا عمل می کردند، ادامه داد: اما هوشمندی، تدبیر و مدیریت حامل ولایت که پشت سر ایشان حامیان ولایت بودند، توانستند دولت های ناکارآمد داخلی را مدیریت کنند و در عرصه های داخلی و منطقه ای بدرخشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در تبلیغات دینی باید مطالب به گونه ای ارائه شود که در وجود مخاطب نهادینه و ساری و جاری شود، تصریح کرد: امروز خانواده های ما باید قدرت تولید مثل فرهنگی داشته باشند و در این خصوص باید بیشتر فکر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود بیش از چهار هزار مسجد در استان اشاره کرد و با بیان این که تنها هزار مسجد دارای امام جماعت است، افزود: باید با همکاری سازمان تبلیغات، اوقاف و امور مساجد، کمبود امام جماعت در مساجد استان برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تدوین چشم اندازی مشخص برای رسیدگی به امور مساجد در سطح استان تأکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای طلاب مازندرانی مقیم قم و مشهد، می توان، کمبود امام جماعت در سطح مساجد استان را رفع کرد./950/

ارسال نظرات