۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۶۷۶۴۲۰

اعلام محورهای همایش بزرگداشت شخصیت علمی استاد سید عباس موسویان

اعلام محورهای همایش بزرگداشت شخصیت علمی استاد سید عباس موسویان
محورهای همایش بزرگداشت شخصیت علمی استاد سید عباس موسویان از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محورهای همایش بزرگداشت شخصیت علمی استاد سید عباس موسویان از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اعلام شد.

کنگره بزرگداشت شخصیت علمیه استاد سید عباس موسویان در سه محور اصلی بانکداری اسلامی، بازار سرمایه اسلامی و روش علمی مرحوم استاد موسویان برگزار خواهد شد.

الگوی بانکداری جامع اسلامی، رابطه بانک اسلامی و بانکداری متعارف، نظارت شهری موثر بر بانک‌ها و موسسات اعتباری اسلامی، تحلیل نظریات بهره، پول از دیدگاه اسلامی و نقش و جایگاه آن در طرح بانکداری بدون ربا، بررسی فقهی و اقتصادی خلق پول بانکی، طرح بانک مقاومتی در نظام بانکداری بدون ربا بر اساس شاخص های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و سیر آثار استاد موسویان در بانکداری بدون ربا محورهای این همایش در بخش بانکداری اسلامی است.

همچنین سهام و ماهیت آن در اقتصاد اسلامی، ماهیت طراحی و ارزیابی اوراق بهادار اسلامی، ماهیت طراحی و ارزیابی است صندوق‌های سرمایه‌گذاری اسلامی، طراحی بازار، نهادها و سرمایه اسلامی مقاومتی بر اساس شاخص های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و سیر آثار استاد موسوی در بازار سرمایه اسلامی نیز محورهای این همایش در بخش بازار سرمایه اسلامی است.

در بخش روش علمی مرحوم استاد موسویان نیز روش طراحی نظام اقتصاد اسلامی، استفاده از ظرفیت فقه در طراحی نظام اقتصادی اسلام و ارزیابی روش علمی استاد موسویان به عنوان محورهای این همایش انتخاب شده اند.

لازم به ذکر است مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش بزرگداشت شخصیت علمی استاد سید عباس موسویان ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰، مهلت ارسال اصل مقالات ۱۵ خرداد ماه 1400 و زمان برگزاری همایش مرداد ماه سال ۱۴۰۰ است.

علاقمندان می توانند مقالات خود را به آدرس الکترونیکی mosavian@iict.ac.ir ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02537603571 داخلی ۱۳۵ تماس حاصل کنند.

مقالاتی که در مرحله ارزیابی امتیاز علمی و پژوهشی کسب نمایند، هماهنگی لازم برای انتشار در مجلات علمی و پژوهشی مانند اقتصاد اسلامی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات