۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۷۰۰۱۷
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی مطرح کرد؛

اهداف و اغراض سیاسی؛ پشت پرده حمله به بودجه حوزه

اهداف و اغراض سیاسی؛ پشت پرده حمله به بودجه حوزه
استاد حوزه علمیه با بیان این که ردیف بودجه نهادهای حوزوی مشخص است و نکته پنهانی در این باره وجود ندارد، گفت: حمله به بودجه حوزه با اهداف و اغراض سیاسی صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن آقا نظری شاهرودی رییس دایرة المعارف فقه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به هجمه هرساله به بودجه حوزه های علمیه، گفت: این هجمه نتیجه برخورد سیاسی با اقتصاد است.

وی با بیان این که ردیف بودجه نهادهای حوزوی مشخص است و نکته پنهانی در این باره وجود ندارد، گفت: هریک از نهادها و مجموعه های حوزوی بودجه روشنی دارند و انعکاس چنین مطالبی در فضای مجازی نشان می دهد که منتشر کنندگان چنین مطالبی جز عناد سیاسی هدف دیگری ندارند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: البته این نکته درستی است که نهادهای حوزوی باید بودجه رسیده را در نهایت دقت مورد استفاده قرار دهند که حتما چنین است، اما در شرایطی که مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند انتشار چنین مطالبی تاثیر نامطلوبی در بین مردم خواهد داشت و برخی افراد با چنین تبلیغات سوئی اهداف سیاسی خود را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: بودجه عمومی دولت بالغ بر 600 هزار میلیارد تومان است و این مبالغ که به عنوان بودجه حوزه مطرح می شود در برابر این مبلغ بسیار ناچیز است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی افزود: حوزه باید در برابر این هجمه ها به صورت فنی وارد عمل شود و با مقایسه بودجه نهادهای حوزوی با سایر نهادها می تواند به صورت مستدل به این هجمه ها پاسخ دهد.

وی گفت: علاوه بر این، بودجه ای هم که به برخی نهادهای حوزوی تعلق می گیرد صرف امور اداری می شود و اینجا هم طلاب از این بودجه طرفی نمی بندند و شاید تنها نصیب طلاب از بودجه دولت، بودجه ای است که به مرکز خدمات تخصیص داده می شود.

رییس دایرة المعارف فقه اسلامی بیان داشت: مشکل دیگری که در بحث بودجه وجود دارد عدم تخصیص واقعی بودجه است و هیچگاه مبالغ بودجه در عمل محقق نمی شود و همیشه شاهد کسری بودجه هستیم.

وی تصریح کرد: وقتی به بررسی بودجه فرهنگی و نهادهایی که از این بودجه ارتزاق می کنند می پردازیم در خواهیم یافت که نهادهایی چون ارشاد و دیگر نهادها که زیرمجموعه بخش فرهنگ هستند سهم قابل توجهی از بودجه را به خود اختصاص می دهند و اینکه برخی این نهادها را نمی بینند و در مقابل دست روی بودجه حوزه می گذارند نشان از اغراض سیاسی این افراد دارد./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسنیان
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
دولتیا می خوان از طریق حمله به بودجه حوزه از حوزه گروکشی کنند تا مبادا حوزه پا توی کفش دولت کنه و اونا رو محکوم کنه
0
0