۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۶۳۷۲۳
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

افشاگری آل الله در دوران اسارت عمق فاجعه دشت کربلا را عالم‌گیر کرد

افشاگری آل الله در دوران اسارت عمق فاجعه دشت کربلا را عالم‌گیر کرد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: آل الله با افشاگری در دوران اسارت، دستگاه حاکم ظالم را ناکارآمد کرده و توانستند تمام عمق فاجعه دشت کربلا را به گوش همگان برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با گرامیداشت اول ماه صفر، سالگرد ورود اهل‌بیت به شام، حماسه شام را تجلی پیروزی حق بر باطل در جنگ روایت‌ها دانست.

وی با اشاره به اینکه حماسه شام عرصه پیروزی جنگ روایت‌های بعد از واقعه عاشورا است، افزود: بعد از نهضت عاشورا، اهل‌بیت علیهم‌السلام پیام عاشورا را در محیطی که دستگاه حاکم با القای دروغ و انگاره‌سازی‌های مختلف علیه امام حسین (ع) وارد عمل شده است، به گوش افکار عمومی زمانه‌ای خویش می‌رسانند.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با خطبه‌های تاریخی و رفتار توأم با صبر و وقار کاروان اهل‌بیت(ع) به گوش دنیا می‌رساند که آنچه به آن‌ها گفته شده، دروغ بوده و آن‌که در دشت کربلا به شهادت رسیده، حسین(ع) بوده و آنجاست که مردم متوجه می‌شوند چه روی داده و آن‌کسی که علیه‌ او وارد جنگ شدند نوه رسول گرامی اسلام بوده است.

وی تصریح کرد: آل الله با افشاگری خود، انگاره‌سازی، دست‌کاری واقعیت و رمزگشایی اشتباه توسط دستگاه حاکم را ناکارآمد کرده و توانستند تمام عمق فاجعه دشت کربلا را به گوش همگان برساند.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه جنگ شناختی یا ادراکی بُعد دیگری از حماسه شام است، افزود: جنگ شناختی یا ادراکی به معنای تغییر نگرش‌ها، باورها و رفتارها از طریق مدیریت ادراک و برداشت افراد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه اساسی‌ترین نتیجه در جنگ شناختی، تلفات مضاعف انسانی است، گفت: در جنگ سخت وقتی یک نفر مجروح یا کشته شد، فقط یک نفر از جبهه خودی کم می‌شود، اما در جنگ شناختی وقتی یک نفر نسبت به باورهای خود تردید کرد، علاوه بر این‌که یک نفر از گروه خودی کم شده، یک نفر هم به گروه مقابل اضافه می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: در جنگ شناختی نه‌تنها سربازانِ خط مقدم، بلکه عموم مردم جامعه که اصلی‌ترین سرمایه هر نظام سیاسی است آماج قرار گرفته، نسبت به جامعه و کشور خود بدبین و حالت رویگردانی شکل می‌گیرد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات