۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۶۲۶۹۵
مسؤول مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر:

همراهی علم و عمل اصلی مهم در رشد و تعالی طلاب است

همراهی علم و عمل اصلی مهم در رشد و تعالی طلاب است
مازندران - حجت الاسلام دارایی، همراهی علم و عمل در رشد طلبه را اصلی مهم برشمرد و گفت: عالمی که علم دین را در زندگی خود پیاده نکند تأثیری در رشد دینی جامعه نخواهد داشت.
به گزاررش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام شهاب الدین دارایی، مسؤول مدرسه علمیه محمدیه قائم‌شهر امروز در افتتاحیه سال تحصیلی جدید، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله دارایی، تولیت این مدرسه علمیه افزود: زحمات ایشان و اساتید حوزه علمیه محمدیه در رشد این مدرسه فراموش نشدنی است. 
 
وی با بیان این که در آموزه‌های دینی ما آمده است که هر روز مؤمن باید بهتر از روز قبل او باشد خاطرنشان کرد: طلبه باید در روند تحصیلی خود این امر را حس کند. 
 
حجت‌الاسلام دارایی، مسؤولیت پذیری را رکن اصلی در پیشرفت طلبه دانست و بیان کرد: حمایت‌های مسؤول و مدیر مدرسه علمیه اگر با مسؤولیت پذیری طلبه نباشد نتیجه ای نخواهد داد.
 
وی، تأثیر دعای خیر پدر و مادر را در موفقیت و عاقبت بخیری انسان بی بدیل خواند و خاطرنشان کرد: احترام به استاد کمتر از احترام به والدین نیست. 
 
مسؤول مدرسه علمیه محمدیه ادامه داد: ارسطو که خود معلم اول است معتقد است؛ ارزش معلم از پدر و مادر نیز بالاتر است چرا که والدین زندگی را به فرزند می‌دهند ولی معلم زندگی کردن را می‌آموزد.
 
حجت‌الاسلام دارایی، تزکیه نفس را عنصر مهم در کنار کسب علم دانست و تصریح کرد: طبق آیه شریفه قرآن اهتمام در امر تهذیب همراه کسب علم دو وظیفه جدانشدنی از هم برای رسالت پیامبران الهی بوده است. 
 
وی، همراهی علم و عمل را اصل اساسی در رشد و تعالی طلبه معرفی کرد و بیان داشت: عالمی که علم دین را در زندگی خود پیاده نکند به طور قطع تأثیری در رشد دینی جامعه نخواهد داشت.
 
حجت الاسلام دارایی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که علم حقیقی جز با صفای باطن و نورانیت قلب امکان‌پذیر نخواهد بود، ادامه داد: طلاب از این فرصت هایی که امروز برای علم آموزی به دست آورده اند استفاده بهینه داشته باشند./950/
ارسال نظرات