۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۶۱۸۶۴
گزارشی از عزاداری در دیار علویان؛

از منبر سیار تا تولید ماسک برای عزاداران حسینی

از منبر سیار تا تولید ماسک برای عزاداران حسینی
مازندران - مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا در سطح شهرها و روستاها این روزها جلوه ای تازه به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، شیوع ویروس کرونا، موجب تغییر در نحوه برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در سطح کشور شده است به گونه ای که این روز ها هر خانه به حسینه ای تبدیل شده و مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان طبق دستورالعمل های بهداشتی در سطح شهرها و روستاها جلوه های تازه ای به خود گرفته است.

طلاب با تولید ماسک به یاری هیأت ها آمده اند

طلاب گروه جهادی مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد که در ماه های اخیر با راه اندازی کارگاه تولید ماسک به یاری مردم و نیازمندان شتافتند در این روزها نیز دست به کار شدند و با شعار ما «ملت امام حسینیم» جهت تأمین و حفظ پروتکل محافل عزای حضرت سید الشهدا(ع) با همکاری اداره تبلیغات اسلامی روزانه بیش از هزار ماسک نانو دو لایه تولید و در اختیار عزاداران قرار می دهند.

به گفته مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد، تولید ماسک برای عزاداران و هیأت های مذهبی تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت و در ماه های آینده نیز در اختیار محرومان و نیازمندان قرار خواهد گرفت.

منبر سیار در سوادکوه

یکی از روحانیان سوادکوه نیز در اقدامی متفاوت منبر سیار را به کوچه و خیابان های این شهرستان آورد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که در برگزاری مراسم عزاداری حسینی در مساجد و تکایا به وجود آمده حجت الاسلام نظری به همراه یکی از مداحان اهل بیت(ع) شهرستان سوادکوه هر شب منبر و خطابه را به کوچه و خیابان های این شهر می آورد و با مداحی و سخنرانی کوتاه، به عزاداری و سوگواری برای سید و سالار شهیدان می پردازد.

برپایی ایستگاه سلامت و نذر ماسک

گزارش

خانه جوانان استان مازندران نیز در اقدامی ارزشمند با همکاری هیأت ورزشکاران ساری در پویش جوانان مدافع سلامت، عزاداران حسینی در ایستگاه سلامت واقع در میدان ساعت به توزیع ماسک رایگان در بین شهروندان پرداختند.

گزارش

در ادامه این پویش قرار است طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار نیازمندان و هیأت های مذهبی قرار گیرد.

هر کوچه یک حسینه در آمل

گزارش

در شهرستان آمل زادگاه حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی نیز، هیأت ها و عزاداران حسینی در لبیک به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، طرح هر کوچه یک حسینیه را در این ایام با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار می کنند که این نوع عزاداری به شیوه خود مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به این که ماه محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با سال‌های گذشته متفاوت است جوانان شهرستان آمل با برگزاری مراسم عزاداری به صورت سیار، حسینیه‌ها را به کوچه و پس کوچه‌های شهر آوردند و مردم را ‏ به حسینیه کاروان عشق دعوت کردند.

گزارش

مداحان اهل بیت(ع) این شهرستان هر شب عزاداری حسینی را به کوچه ها و خیابان های شهر می برند و همراه با مردم به سوگواری برای سید و سالار شهیدان می پردازند.

ویژه برنامه «شهیدعشق» از سوی شهرداری ساری

گزارش

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مرکز استان با ویژه برنامه شهید عشق در قالب توزیع سی دی های مداحی از مداحان پیشکسوت ساری، مزین شدن خودرو های شهروندان به خطوطی از القاب شهدای کربلا، پخش مداحی و عزاداری از تلوزیون شهری  و دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی با رویکرد اشاعه فرهنگ عاشورایی یاد و خاطره شهدای کربلا را گرامیداشت . این اقدام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری در این روزهای کرونایی حال و هوای خاصی را به مرکز استان بخشیده است.

نصیب کتیبه های حسینی در مناطق محروم فریدونکنار

گزارش

جمعی از دختران فعال فرهنگی فریدونکنار نیز در اقدامی پسندیده در این روزها با همکاری برادران جهادی اقدام به نصب کتیبه‌های امام حسین(ع) در محله‌های کم‌برخوردار این شهرستان کرده تا عطر حسینی در این مناطق بپیچد.

این گروه های جهادی با هدف ایجاد شور حسینی در مناطق مختلف این شهرستان پرچم های عزاداری حسینی را برای نصب بر در هر خانه بردند که به نوبه خود اقدامی پسندیده است.

عطر روضه در کوچه‌های دورترین روستاهای مازندران

گزارش

ویژه برنامه با عنوان «هر کوچه یک حسینیه»، با روضه خوانی و مداحی هر روز در دل روستاهای مازندران برگزار می‌شود و کوچه‌های روستا را به عطر روضه معطر می‌کند. این برنامه در ماه محرم و ویژه ایام کرونا در برخی محلات و روستاهای شهرستان گلوگاه در حال برگزاری است. اجرای این برنامه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم روستا و تا پایان عزاداری ماه  محرم با حضور در کوچه و خیابان‌ها، روضه عزاداری سید و سالار شهیدان را به خانه‌ها خواهند برد.

بوستان های ساری میزبان عزاداران حسینی

گزارش

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان به همت هیأت های مذهبی و با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا در بوستان های ساری برگزار می شود.

این مراسم معنوی در فضای باز بوستان و با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی به همراه سخنرانی یکی از خطبا و مداحی برگزار می شود.

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری در پنج بوستان (ملل، ولایت، جهان پیما، کوشاسنگ، شمس) مراسم عزاداری حسینی را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

عزاداری در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص مازندران

گزارش

مراسم عزاداری امام حسین(ع) همچنین هر شب در برخی بقاع متبرکه و شاخص استان نظیر امامزاده یحیی(ع)) و امامزاده عباس(ع) ساری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در فضای باز ادارات دولتی

گزارش

مراسم عزاداری امام حسین(ع) نیز با حضور کارکنان ادارات و نهادهای دولتی در فضای باز این ادارات با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حال برگزاری است./950/

ارسال نظرات