۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۶۱۶۲۶
یادداشت؛

تربیت نیروی یاری دهنده‌ امام؛ حقیقت مجالس عزاداری

تربیت نیروی یاری دهنده‌ امام؛ حقیقت مجالس عزاداری
حقیقت هیأت و مجلس عزاداری تربیت نیروی یاری دهنده‌ امام است؛ پارک ها، خیابان ها، هیأت ها، حسینیه‌ها و پادگان‌ها، لشکرهای نیروی قدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی شده‌اند.

یا رب الحسین علیه السلام

و مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین

پارک ها، خیابان ها، هیأت ها و حسینیه‌ها، پادگان‌ها و لشکرهای نیروی قدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی شده‌اند.

چقدر زیبا خدای متعال مکر دشمنانی که می‌خواستند با تهاجم ویروس کرونا بساط عزای ثارالله را تحت الشعاع قرار دهند و مجلس حضرت سیدالشهدا را از رونق بیاندازند را چند گام ارتقا بخشید و این مجالس را به روح رسالت و مأموریت آن نزدیک‌تر کرد.

این روزها و شب‌ها وقتی تصاویر هیأت‌، کوچه و خیابان و مجتمع های مختلف را می‌بینم که در صف و ستون‌های بسیار منظم در حال عزاداری هستند، یاد گروهان و گردان‌ها و لشکرهای بسیج و دفاع مقدس می‌افتیم.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهانه‌ای شد که امسال عزاداری در صف و ستون منظم برگزار شود.

حسینیه‌ها شبیه پادگان‌ها شده‌اند، اصلاً بعضی از هیأت‌ها در پادگان‌ها برگزار می‌شوند. انگار داریم به آرزوی امثال امام موسی صدرها نزدیک می‌شویم:" من حسینیه را حسینیه نمی‌دانم مگر آنکه دلاورمردانی برای نبرد با اسرائیل فارغ التحصیل کند".

انگار همه‌ی هیأت و حسینیه‌ها، و حتی کف حیابان و کوچه و بازار پادگان‌ها و لشکرهای نیروی قدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی شده‌اند.

انگار هیأت و حسینیه دارد شأن خود را پیدا می‌کند و هویت اصلی هیأت و حسینیه که برای نصرت امام است، بیشتر شکل حقیقی خود را درمی‌یابد.

امسال کمی بیشتر علت تأکیدات ائمه‌ی اطهار در طول تاریخ و دریافت دقیق پیام اصلی آن توسط علمای شیعه و اقدام آنان با توجه به ضرورت حفظ و گسترش مجالس عزاداری برایم روشن شد. حقیقت هیأت و مجلس عزاداری تربیت نیروی یاری دهنده‌ی امام است.

هیأت باید افرادی را تربیت کند که به ندای "هل من ناصر ینصرنی" ارباب در هر مقطع تاریخی پاسخ متناسب بدهد و در کوران حوادث طبیعی و غیرطبیعی دست از رسالت خویش برندارد..../950/پ201/ب1

امین عزیزی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Singapore
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
چه متن کوتاهی
0
0