۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۶۱۶۰۰
امام جمعه رامسر:

مبارزه با ظلم از پیام های مهم قیام عاشورا است

مبارزه با ظلم از پیام های مهم قیام عاشورا است
مازندران - حجت الاسلا تقی پور مبارزه با ظلم را از پیام های عاشورا دانست و گفت: قیام عاشورا یک پیام سیاسی را به جهان مخابره کرد که نباید درمقابل حکومت ظلم و ظالم سکوت کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حسین تقی پور، امام جمعه رامسر ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی مذهبی این شهرستان، اسلام را دین گفت و گو  دانست و با بیان این که در دین اسلام به علم آموزی و مذاکره با طوایف مختلف سفارش شده است، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) به فراخور مصالح حکومت با هرکدام از قبایل گوناگون سیاست‌های جداگانه‌ای را در پیش گرفتند و با آنها به گفت و گو و مناظره می پرداختند.
 
امام جمعه رامسر ادامه داد: آن حضرت در مسجدالنبی یکی از ستون ها را به نام «وفود» اختصاص داد و در آنجا با هیأت نمایندگی و با سران قبائل کشورهای گوناگون مذاکره می کرد و اسلام را برای آنها بیان می کرد اما با عده ای دیگر که با زبان علم و مذاکره بیگانه بودند و روحیه استکباری را در خود پرورانده بودند با آنها مذاکره نمی کرد.
 
وی با اشاره به واقعه عاشورا و عدم مذاکره امام حسین(ع) با یزید خاطرنشان کرد: یزید بن معاویه انسانی بی دین و دارای انحرافات اخلاقی فراوانی بود که راهی جز قیام بر علیه حکومت فاسد او وجود نداشت.
 
استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که مذاکره اباعبدالله(ع) تأیید حکومت نامشروع یزید بود، تصریح کرد: اگر امام حسین(ع) با حکومت نامشروع یزید به مذاکره می پرداخت یعنی تأیید حکومت سراسر ظلم و استبداد شخصی که در انحرافات اخلاقی فرو رفته و از اسلام چیزی نمی داند.
 
وی گفت: دشمنان درصدد هستند تا قیام امام حسین(ع) را اشتباه قلمداد کنند و شورش بر علیه حکومت وقت نشان دهند اما آنها باید بدانند که حکومت یزید از مشروعیت برخوردار نبود.
 
حجت الاسلام تقی پور با بیان این که امروزه رژیم جعلی اسرائیل به عنوان فرزند نامشروع یزید در حال حکومت است، عنوان داشت: مذاکره کشور امارات با رژیم جعلی و نامشروع رژیم صهیونیستی مهر تاییدی بر ظلم و جنایات و کشتار این رژیم جعلی در منطقه است که باید با ان مقابله کرد.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران رژیم جعلی اسرائیل را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی شناسد و باید با او به مقابله برخاست و هیمنه پوشالی این رژیم جعلی در دنیا شکسته و از صحنه روزگار محو شود.
 
امام جمعه رامسر با بیان این که جمهوری اسلامی مخالف مذاکره با کشورهای مختلف نیست، افزود: جمهوری اسلامی با همه کشورهای دنیا به میز مذاکره می نشیند و ارتباط برقرار خواهد کرد اما با کشورهای متجاوز گفت و گویی نخواهد داشت.
 
وی گفت: اگر فرزندان برومند سپاه پاسداران در مقابل دولت های متجاوز ایستادگی می کنند و با آنها قاطعانه برخورد می کنند به این خاطر است که آنها زبان مذاکره را نمی فهمند و اهل گفت و گو نیستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، مبارزه با ظلم را از پیام های عاشورا دانست و افزود: قیام اباعبدالله یک پیام سیاسی را به جهانیان مخابره کرد که نباید در مقابل حکومت ظلم و ظالم سکوت کرد و باید مشروعیت او را از بین برد.
 
وی ادامه داد: امروز هم باید در برابر دشمنانی که به پیمان های بین المللی و امضای خود پای معاهده های بین المللی همانند برجام پایبند نیستند با زبان اقتدار برخورد کرد. 
 
حجت الاسلام تقی پور با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید، گفت: معنای این سخن این است که آنها زبان مذاکره را نمی فهمند و به پیمان خود عمل نمی کنند./950/پ310/ب1
ارسال نظرات