۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۶۱۵۷۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

بدعت و خرافه سبب تضعیف مجالس حسینی می شود

بدعت و خرافه سبب تضعیف مجالس حسینی می شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی، وجود بدعت و خرافه را سم مهلکی برای عزاداری حسینی دانست و گفت: این گونه مسائل سبب تضعیف مجالس حسینی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در سلسله جلسات ماه محرم با اشاره به این که برای انسان ها تعرض به آبرو از تعرض به جان هم مهم تر است، گفت: متأسفانه برخی ها با نزدیک شدن به ظالمان می خواهند برای خود عزت و آبرو کسب کنند.

وی به فرازی از زیارت عاشورا اشاره کرد و با بیان این که حرکت در خط امام حسین(ع) و خط مقاومت برای انسان آبرو می آورد، افزود: اگر انسان حسین و یزید زمان را بشناسد و در ستیز با یزید زمان باشد به طور حتم آبرومند خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که اگر خط امام حسین(ع) تقویت شود به طور حتم آبرومند خواهیم شد، خاطرنشان کرد: آبرومند بودن ما به برکت امام حسین(ع) و بودن در راه امام حسین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که زیارت، عزاداری و پیروی از مکتب امام حسین(ع) برای ما آبرو می آورد، تصریح کرد: اگر می خواهیم به وسیله امام حسین(ع) آبرومند شویم باید به سید الشهدا و مجالس حسینی آبرو ببخشیم نه این که با برخی اقدامات نادرست موجب بی آبرویی آنها شویم.

امام جمعه ساری با بیان این که عزادار امام حسین(ع) و یک نیروی هیأتی باید در همه امور الگوی جامعه باشد، بیان داشت: اگر خدای ناکرده یک هیأتی حرام خوری کند و یا این که بعد از رسیدن به پست و مقام خودش را حفظ نکند و دچار مفاسد شود همه این مشکلات را از هیأتی بودن آن فرد می بینند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، وجود بدعت و خرافه را سم مهلکی برای عزاداری حسینی عنوان کرد و گفت: اگر در مجالس ما خرافه باشد و به طور مثال بگوییم در مجلس امام حسین(ع) کرونا وجود ندارد و بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی عزاداری کنیم این مسائل خرافی آبروی امام حسین(ع) و مجالس حسینی را در دنیا می برد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که قمه زدن که از سوی دشمنان به ویژه شیعیان انگلیسی ترویج شود آبروی امام حسین(ع)، پیروان و مجالس حسینی را می برد، خاطرنشان کرد: مطالبه ما از هیأت ها و عزاداران حسینی این است همان طور که از امام حسین(ع) آبرو می گیرید با عملکرد و رفتار خود به امام حسین(ع) و مجالس حسینی آبرو بدهید.

امام جمعه ساری با تأکید براین که محتای مجالس حسینی باید قوی باشد، گفت: عزاداران حسینی و هیأت های مذهبی باید با رفتار منطقی، با شور همراه با شعور و دوری از خرافات، دروغ، بدعت و تحریف جایگاه مجالس حسینی را تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی عزاداران حسینی در مراسم عزای حسینی تأکید کرد و افزود: باید با عمل به توصیه های بهداشتی برای مجلس امام حسین(ع) دستاوردی به نام عزت و آبرو داشته باشیم و از آنها عزت و آبرومندی بگیریم./950/پ210/ب1

ارسال نظرات