۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۶۱۴۹۳
امام جمعه خمینی شهر:

نباید از دستورات بهداشتی به بهانه شفای امام حسین سرباز بزنیم

نباید از دستورات بهداشتی به بهانه شفای امام حسین سرباز بزنیم
اصفهان ـ حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: هیچکدام از علما و فقها رعایت نکردن دستورات بهداشتی در هیئات به بهانه شفاخانه بودن روضه را تأیید نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی امام جمعه خمینی شهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در خصوص اجرای مراسمات عزاداری محرم بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی تأکید کرد و گفت: از وجود بیماری کرونا و شیوع آن در شهرستان خمینی شهر آمار ناراحت کننده ای توسط شبکه بهداشت و درمان ارائه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این مطلب که از اول مرداد تا کنون جان 65 نفر از مردم خمینی شهر توسط بیماری کرونا گرفته شده است افزود: ظرفیت بیمارستان آیت الله اشرفی اصفهانی و بخش آی سی یو این بیمارستان  تکمیل شده است و موقعیت خطرناکی در شهرستان احساس می شود.

امام جمعه خمینی شهر در ادامه افزود: از تمام شهروندان و مومنان و عزاداران اباعبدالله الحسین درخواست می‌شود در هر مکانی که هستند رعایت نکات بهداشتی را در نظر داشته و  به فکر سلامتی کادر درمان و پرستاران نیز باشند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی برای کمک به کادر درمان، اظهار کرد: کادر درمان دچار خستگی مفرط شده‌اند و برخی از آنها نیز به بیماری کرونا مبتلا شده اند و یک نیروی پرستار که به کرونا مبتلا شود بیمارستان به مدت چهارده روز از تخصص آنها محروم می ماند و نیروهای دیگر باید جایگزین نیروی بیمار شوند که انرژی فراوانی از آنها می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این مطلب که تربت امام حسین(ع) شفای تمامی دردهاست و توسل به آن امام رفع گرفتاری از جامعه مسلمانان می کند تصریح کرد: اینکه رؤسای برخی هیاتها با این جمله که هیأت و روضه شفاخانه امام حسین (ع) است و از رعایت کردن اصول بهداشتی سر باز می زنند صحیح نیست، آیا این افراد ضمانت نامه ای از آن امام حسین(ع) جهت حفظ جان مردم و سلامتی آنها دریافت کرده اند؟

امام جمعه خمینی شهر خاطرنشان کرد: آیا کسی مدعی است اراده امام حسین (ع) بر این امر قرار گرفته که جان مردم بر اثر این ویروس آسیبی نبیند؟ که این ادعای بسیار بزرگی است و تا کنون هیچ فقیه و عالمی چنین ادعایی نکرده است.

وی ادامه داد: حتی اگر شخصی کاملا مطمئن باشد که به این ویروس مبتلا نمی شود، در صورت رعایت نکردن دستورات بهداشتی در قبال جان بقیه افراد جامعه چه تعهدی می دهد؟ ممکن است شخص دیگری به این بیماری دچار شود و جان خود را نیز در این راه از دست بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهار کرد: همه باید دستورات بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت کنند، همانگونه که شیعه واقعی در مقابله با دشمن حضور یافته است و اجازه میدان داری به دشمن نداده است مانند قضیه ورود داعش به سوریه که تمام شیعیان از سرتاسر جهان به مبارزه برخاستند و با این فرقه افراطی مقابله کردند و جان خود را نیز در این راه فدا کردند.

امام جمعه خمینی شهر با توصیه بر این که می توان به راحتی شیوه نامه های بهداشتی را اجرا کرد، گفت: تمام مسؤولان دستگاه های شهرستان خمینی شهر در تلاش هستند که روند بیماری کاهش پیدا کند که اگر اینگونه نشود حتی نماز جمعه در هفته آینده تعطیل خواهد بود و اگر به وضعیت نارنجی یا زرد رسیدیم به همین شیوه فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی نماز جمعه برگزار خواهد شد./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات