۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۵۸۱۴۳
آیت الله تحریری:

ولایتمداری شاخصه شیعه حقیقی است

ولایتمداری شاخصه شیعه حقیقی است
آیت الله تحریری ولایت مداری را شاخصه مهم شیعیان دانست و گفت: شیعه از جهت تعالیم دینی، حاکمیت در نظام اجتماعی و اجرای قوانین الهی خود را تحت مدیریت اهل بیت(ع) می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، اظهر امروز در جلسه اخلاق که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: شیعه بودن شاخصه هایی دارد که در مرحله نخست، شاخصه فکری و اعتقادی مورد توجه است که اولیای الهی برای شیعیان بیان فرمودند.

وی ولایت مداری را یکی از شاخصه های مهم شیعیان برشمرد و ادامه داد: شیعیان همواره از جهت تعالیم دینی، حاکمیت در نظام اجتماعی و اجرای قوانین الهی خودشان را تحت مدیریت اهل بیت(ع) قرار می‌دهند.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه رفتار و عمل شیعه واقعی همه مبین تبعیت از فرامین اولیای الهی است، عنوان کرد: یکی از اوصاف شیعیان سخاوت است. سخاوت یک حالت نفسانی بوده که با بذل و بخشش نعمات الهی به برادران ایمانی در رفتار و اعمال مومن ظهور و بروز پیدا می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی به آثار مطلوب سخاوت اشاره و بیان کرد: صفات نیکو آثار مطلوبی در اعمال و رفتار اجتماعی انسان می‌گذارد که بعضا موجب رفع موقتی عذاب از فرد گناهکار نیز می‌شود.

وی سخاوت را از صفات مهم الهی خواند و گفت: سخاوت از اخلاق انبیای الهی و پشتوانه ایمان است، طبق صریح روایات؛ مؤمن، مؤمن نیست مگر سخی باشد.

آیت الله تحریری با بیان اینکه سخاوت با یقین همراه است، اظهار داشت: انسان سخاوتمند می داند که با بذل مال اموالش نابود نمی‌شود؛ همچنین در در روایات آمده شخصیت انسان ها با اعمالی که انجام می دهند افشا می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه نفس انسان سخی وسیع است، گفت: نفس فرد بخیل ضیق بوده و چنین شخصی نمی‌تواند ببیند کسی از اموالش استفاده می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سخاوت خلق الهی و از صفات انسان های شجاع است، سخاوت پای گذاشتن بر هوای نفس بوده و سبب پوشش عیوب آدمی می‌شود./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات