۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۶۵۸۱۲۴
معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران مطرح کرد؛

حجاب؛ بهترین ابزار برای فعالیت‌های آزاد علمی و اجتماعی زنان

حجاب؛ بهترین ابزار برای فعالیت‌های آزاد علمی و اجتماعی زنان
حجت الاسلام ارشاد گفت: حجاب نه‌تنها مانع رشد و تعالی زن نمی‌شود بلکه بهترین ابزار برای فعالیت‌های آزادانه علمی و اجتماعی او در جامعه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص اهمیت توجه به فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: حجاب از ضروریات دین اسلام است.

وی با بیان اینکه در آیات و روایات فراوانی به اهمیت حیا، عفاف و حجاب اشاره و تأکید شده است، ادامه داد: اسلام حجاب را ابزاری برای صیانت از عظمت زن می‌داند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران با تأکید بر اینکه حجاب محدودیت نیست بلکه عامل مصونیت، رشد و تعالی زن در برابر هر عاملی که حریت و بزرگی او را نشانه رفته است قلمداد می‌شود، اظهار داشت: در باب گسترش فرهنگ عفاف و حجاب همه دستگاه‌های حکومتی متولی رشد کمی و کیفی مسأله عفاف و حجاب در کشور هستند.

حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: البته نهادهای علمی و فرهنگی از جمله حوزه و دانشگاه در تبلیغ و ترویج فرهنگ حجاب و مقابله با هجمه‌های دشمنان سهم بیشتری بر عهده‌ دارند.

وی با اشاره به اینکه خانواده نخستین کانون و متولی در تقویت فرهنگ عفاف و حجاب به شمار می‌رود، عنوان کرد: زمانی که مادر خانواده به امر حجاب اهتمام ویژه داشته باشد می‌تواند فرزندی با حیا و عفیف تربیت کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه نقش مدرسه در پررنگ کردن فرهنگ عفاف و حجاب انکارناپذیر است، اظهار داشت: مسؤولان و معلمان مدارس باید حجاب را به‌عنوان یک ارزش برای دانش آموزان تبیین کنند؛ همچنین صداوسیما، مراکز و ادارات دولتی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی برای سالم ماندن جامعه باید فرهنگ عفاف و حجاب را تقویت و راهبری کنند.

حجت الاسلام ارشاد به درخشش بانوان عفیفه و محجبه در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: امروز بانوان بسیاری هستند که با رعایت موازین شرعی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، تبلیغی، کارآفرینی و ... در قله‌های موفقیت قرار دارند؛ بنابراین حجاب نه‌تنها مانع رشد و تعالی زن نمی‌شود بلکه بهترین ابزار برای فعالیت‌های آزادانه علمی و اجتماعی او در جامعه محسوب می‌شود./813/ت303/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات