۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۵۷۵۸۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در گفت‌وگو با رسا:

مجلس خبرگان تضمین کننده تداوم انقلاب و نظام اسلامی است

مجلس خبرگان تضمین کننده تداوم انقلاب و نظام اسلامی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس خبرگان تداوم انقلاب اسلامی را تضمین می کند، گفت: مجلس خبرگان رهبری ضمانت اجرای مسأله ولایت فقیه را بر عهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز آغاز به کار نخستین مجلس خبرگان رهبری به جایگاه و اهمیت نقش مجلس خبرگان در نظام اشاره کرد و گفت: چنانکه حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب فرموده اند مجلس خبرگان یکی از اساسی ترین ارکان نظام اسلامی محسوب می شود.

مجلس خبرگان؛ تضمین کننده تداوم انقلاب و نظام اسلامی

وی تضمین امنیت و اطمینان خاطر ملت نسبت به نظام را یکی از آثار وجود مجلس خبرگان رهبری دانست و گفت: مجلس خبرگان رهبری با انجام وظایف خود به عبارتی تداوم انقلاب اسلامی را تضمین می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه دشمن می خواهد انقلاب را به یک قضیه شخصی - خارجی تبدیل کرده و القا کند که انقلاب اسلامی متقوم به فرد است، خاطرنشان کرد: در زمان امام خمینی(ره) یکی از تبلیغات اساسی دشمن این بود که انقلاب با ارتحال ایشان از بین می رود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به سازوکارهای موجود در قانون درباره وظایف مجلس خبرگان و تعیین رهبری ابراز کرد: در قانون اساسی که میثاق ملی ما محسوب می شود، سازوکارها پیشبینی شده است که مسأله ولایت فقیه یک قضیه شخصی و واقعیه خارجیه نیست، بلکه به عنوان یک قانون و قاعده شناخته می شود و از ویژگی های قاعده و قانون این است که همواره ظهور و جریان داشته و تاریخ مصرف ندارد.

وی با تأکید بر اینکه مجلس خبرگان رهبری ضمانت اجرای مسأله ولایت فقیه به عنوان یک قاعده و قانون همیشه ساری و جاری را بر عهده دارد، گفت: آرزوی همه ملت ما، دعای خوبان کشور ما و دعای خیر اعضای خبرگان، دوام توفیقات و دوام عمر توأم با عزت و برکت رهبر عزیز انقلاب است؛ امیدواریم بارها و بارها انتخابات مجلس خبرگان برگزار شود و این مجلس به مباحث اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی کشور بپردازد و نیازی به ورود به بحث رهبری نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی مجلس خبرگان رهبری را نهادی امنیت آفرین برای افکار جامعه دانست و عنوان کرد: مجلس خبرگان با فراست و بینش و روحیه انقلابی و جهادی و خدمت گذاری به ملت و مملکت به وجود آمده است تا اگر خدایی ناخواسته شرایط حساسی پیش روی کشور قرار گرفت، مطابق قانون اساسی مسیر انقلاب را ادامه دهد و جریان ولایت فقیه را به عنوان یک قاعده و قانون حفظ کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری جایگاه رهبری را پیوند دهنده همه نهادها و دستگاه های مؤثر نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: مجلس خبرگان حافظ جایگاه رهبری به عنوان بند و رشته ای که مجموعه های عظیم، نهادها، ارگان ها و مجموعه های مؤثر نظام را به هم پیوند می دهد و یک منظومه ایجاد می کند، است.

وی به رحلت غم انگیز امام خمینی(ره) و نقش آفرینی مجلس خبرگان رهبری در راستای حفظ نظام اسلامی و جایگاه ولایت فقیه اشاره و بیان کرد: هنگامی که امام(ره) رحلت کردند، دشمنان می پنداشتند انقلاب نیز از بین خواهد رفت، از این جهت آماده بازگشت به کشور بودند، اما مجلس خبرگان به عالی ترین شکل در حساس ترین مقطع به حیاتی ترین و تعیین کننده ترین رسالت خود عمل کرد و دشمنان از آن زمان تا کنون هر روز ناامید تر از گذشته می شوند.

مجلس خبرگان امید دشمن نسبت به نابودی انقلاب را به ناامیدی تبدیل می کند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ماجرای انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه مجلس خبرگان با عمل به رسالت خود امید دشمن نسبت به نابودی انقلاب را به ناامیدی تبدیل می کند، اضافه کرد: ما اعتقاد داریم رهبر معظم انقلاب بهترین شخصیت برای جایگاه رهبری نظام بودند و بهتر از ایشان کسی برای این جایگاه وجود نداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مدیریت داهیانه رهبر معظم انقلاب و نقش ایشان در هدایت امت اسلامی اشاره و بیان کرد: کسانی که با نامه های سرگشاده سعی می کنند مدیریت ایشان را زیر سؤال ببرند را نمی توان چیزی جز حسودان، سفیهان و لجوجان نامگذاری کرد؛ این افراد می خواهند با اینگونه اعمال مطرح شده و نامی از آنها برده شود./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
انتقاد
0
0