۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۵۶۱۹۷
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

اولویت مسائل فرهنگی بر مشکلات اقتصادی / ازدواج اجباری بازی رسانه‌ای بود

اولویت مسائل فرهنگی بر مشکلات اقتصادی / ازدواج اجباری بازی رسانه‌ای بود
بانکی‌پورفرد با بیان اینکه ازدواج اجباری غیرشرعی و غیرقانونی است گفت: این شایعه یک بازی رسانه‌ای بود، کمیسیون ویژه خانواده برای حل مشکلات خانواده تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، امیرحسین بانکی‌پورفرد نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، عصر امروز جمعه، در برنامه تلویزیونی خانه ملت، با بیان اینکه امروز فشارهای اقتصادی بسیاری به مردم وارد شده است و شاهد کاهش سرمایه اجتماعی کشور هستیم، گفت: تغییر مسیر و رویکرد برخی مدیران و مشکلات اقتصادی مردم را تحت فشار قرار داده است.

بانکی‌پورفرد با بیان اینکه وجود تبعیض در محیط‌های کاری و در عرصه‌های مختلف از مشکلات امروز جامعه است، اظهار کرد: مردم کمبودهای معیشتی را تحمل می‌کنند اما تبعیض را نمی‌توانند تحمل کنند. راهکار مشکلات امروز این است که افرادی که سرمایه اجتماعی دارند و از دل جامعه برخاسته‌اند علی‌رغم تمام مشکلاتی که در فضای سیاسی وجود دارد، وارد این فضا شوند و البته باید مراقبت کنند که به آفت‌های این فضا مبتلا نشوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که وارد عرصه‌های سیاسی نظیر نمایندگی مجلس شورای اسلامی می‌شوند باید به دور از هیاهو و شعارزدگی و کارهای تبلیغاتی و کارهای عوام فریبانه، به دنبال تخصص خود بروند و هرکسی در حوزه‌ای که می تواند گره گشایی کند.

نمایندگان در حوزه‌های تخصصی خود فعالیت کنند

وی در ادامه افزود: قرار نیست ما به همه مشکلات در همه حوزه‌ها بپردازیم بلکه لازم است که هر کسی به مشکلات مردم که در حوزه تخصصی او قرار دارد باید بپردازد، وقتی من در حوزه تخصصی خود ورود کنم قطعا به خوبی می‌دانم گره‌های کار در چه اموری قراردارد و موانع قانونی موجود در آن عرصه چیست و مردم هم باید از ما در همین حوزه‌های تخصصی انتظار داشته باشند.

بانکی‌پورفرد با بیان اینکه وقتی من در حوزه صنعت تخصص ندارم امکان برطرف کردن مشکلات این حوزه را هم نخواهم داشت، تصریح کرد: البته می‌توانم حرف‌هایی بزنم که برای مردم جذاب باشد اما حقیقت این است که توان برطرف کردن مشکلات را نخواهم داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که مشکلات مردم اصفهان در حوزه‌های مختلف نظیر صنعت را چگونه باید برطرف کرد، گفت: ما در مجمع نیروهای انقلاب تقسیم کار کرده‌ایم و هر کدام از نماینده‌ها در حوزه تخصصی خود وارد شده‌اند، من در حوزه فرهنگ تخصص داشته‌ام و برای حل مشکلات مردم در این حوزه که از مهمترین مشکلات امروز جامعه است وارد مجلس شده‌ام.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ریشه مشکلات اقتصادی در حوزه فرهنگ باید دنبال شود، مشکلات فرهنگی نظیر یک بیماری قلبی است که انسان را سال ها درگیر کرده است و مشکلات اقتصادی ماندن دندان دردی است که یکباره انسان را به خود مشغول می‌کند، شاید اکنون مسأله برای شخص دندان درد باشد اما حقیقت این است که اگر از مشکل قلبی خود غافل شود ممکن است شخص را از پای درآورد.

مجلس دهم پایین ترین نمره در میان مجالس را کسب کرده است

وی با بیان اینکه مشکلات فرهنگی در جامعه ما بسیار عمیق است، اظهار کرد: متأسفانه در میان مجالس پس از انقلاب اسلمی، مجلس دهم از نگاه مردم، کارشناسان و افراد دلسوز، نمره پایین‌تری از همه مجالس گرفته است، این به معنای این نیست که تمام نمایندگان آن مجلس اشکال داشتند یا هیچ کار مثبتی در مجلس دهم انجام نشده است، البته این که بگوییم مجلس دهم هیچ کاری نکرده و هیچکدام از نمایندگان آن کار مثبتی نکردند حرف غلطی است.

بانکی‌پورفرد خاطرنشان کرد: مجلس دهم مجلسی نبود که مطالبات مردم از دولت را پیگیری کند و با ضعف‌های دولت برخورد کند، ما نمی‌گوییم مجلس در تقابل با دولت باشد، بلکه مجلس باید مانند برادر بزرگتر دولت باشد، در عین مراقبت و جدیت و گاهی برخورد برادر بزرگتر دشمنی با برادر کوچک نیست بلکه هدف او این است که راه را نشان او دهد، متأسفانه  در دوران مجلس دهم، دولت حرمت این برادر بزرگ را نگه نمی‌داشت و مجلس هم برادر بزرگتر دولت نبود.

عرصه فعالیت کمیسیون فرهنگی بسیار گسترده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکلات فرهنگی مزمن در جامعه، تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی یک کمیسیون بسیار مهم است، اغلب مشکلاتی که در جامعه شاهد هستیم مربوط به کمیسیون فرهنگی می‌شود، از صدا و سیما تا گردشگری و هنر و مباحث قرآنی و دیگر عرصه‌هایی که دغدغه جامعه است به کمیسیون فرهنگی مربوط می‌شود.

وی در ادامه افزود: علی‌رغم اینکه کمیسیون فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است اما تنها 6 نفر از نمایندگان مجلس اولویت اول خود را کمیسیون فرهنگی انتخاب کردند که از این 6 نفر هم دو نفر در کمیسیون فرهنگی حاضر نشدند و صف‌های طولانی برای کمیسیون‌های اقتصادی، امنیت ملی و کمیسیون بودجه تشکیل شد که این هم از عیب‌هایی است که مجلس های قبلی برای این مجلس به ارث گذاشته شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه افرادی که امروز در کمیسیون فرهنگی هستند افراد با انگیزه‌ای هستند، اظهار کرد: عرصه فرهنگ عرصه گسترده‌ای است و نمی‌توان در همه مباحث آن حضور داشت و وقت گذاشت، بنده در مباحث خانواده که از مسائل جدی کشور ما است ورود کرده‌ام و پیگیر مسائل این حوزه هستم.

شایعه ازدواج اجباری یک شوخی یا بازی رسانه‌ای بود

بانکی‌پورفرد در پاسخ به سؤالی پیرامون شایعه طرح ازدواج اجباری در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این موضوع یک شوخی رسانه‌ای یا بازی رسانه‌ای بود، اصلا چنین موضوعی در مجلس به هیچ وجه مطرح شد، اجباری بودن ازدواج نه از نظر شرع، نه از نظر عرف و نه از نظر فرهنگی در جامعه ما قابل قبول نیست، ازدواج را نه می‌توان اجباری کرد  نه می توان برای آن محدودیتی فراتر از شرع و قانون در نظر گرفت که البته متأسفانه گاهی دولت چنین اقداماتی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه خانواده مشکلات متعددی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: با اینکه تمام اسناد بالا دستی ما نظیر قانون اساسی، چشم انداز کشور، سیاست‌های برنامه کشور و دیگر اسناد بالا دستی بر خانواده تأکید دارند اما متأسفانه همواره شاهد رشد مشکلات خانواده‌ها هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از کارهای مجلس ارائه گزارش نظارتی است، اظهار کرد: برای ارائه گزارش نظارتی لازم است تا کمیسیون ویژه مربوطه تشکیل شود، طرح تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده را در مجلس شورای اسلامی مطرح کردم و این هفته آن را به مجلس ارائه خواهم داد که کار اول آن گزارش نظارتی مبنی بر ریشه یابی مشکلات خانواده‌ها در کشور است.

وی ادامه داد: ما یک نهاد متولی خانواده در کشور نداریم علی‌رغم اینکه خانواده در کشور و جامعه ما بسیار مهم است، خانواده‌های ما با مشکلات بسیاری درگیر هستند و جایی که پاسخگوی مشکلات خانواده باشند وجود ندارد، در این کمیسیون ویژه می‌خواهیم این نهاد متولی خانواده را مشخص کنیم.

قوانین پیرامون خانواده در مجلس معطل مانده یا در دولت اجرا نشده است

بانکی‌پورفرد به معطل ماندن قوانین مربوط به خانواده در دو دوره اخیر مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دو دوره مجلس وقت بسیاری را صرف کرده است اما این قوانین معطل مانده است، می‌خواهیم این قوانین که قوانین خوبی است و می‌تواند راهگشای مشکلات جوانان باشد را در این کمیسیون ویژه به تصویب برسانیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی قوانین مجلس‌ در دولت‌های مختلف مورد توجه قرار نگرفته است و حتی آیین نامه آن تدوین نشده و مجالس در مقابل آن سکوت کرده‌اند یا اینکه تنها یک اعتراضی کرده‌اند، پیگیری قوانین معطل مانده یا قوانینی که ابلاغ شده اما اجرا نشده است وظیفه این کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون ویژه اضافه بر فعالیت‌های کمیسیون عادی مجلس است، اظهار کرد: نمایندگانی که در کمیسیون‌های مختلف هستند می‌توانند عضو کمیسیون ویژه نیز باشند و البته قوانین آن مانند کمیسیون‌های عادی مجلس است. جلساتی با صاحب نظران این عرصه، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی نمایندگان مجلس داشته‌ام و زمینه های فعالیت این کمیسیون به خوبی فراهم است و تلاش می‌کنم تا در این چهار سال اقدامات خوبی در این کمیسیون شکل بگیرد.

اصلی‌ترین دغدغه مردم اصفهان موضوع آب است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مسأله آب اصلی‌ترین دغدغه مردم اصفهان است، تصریح کرد: در شورای عالی آب قوانین خوبی برای حل مشکلات آب اصفهان و منطقه متخصصان نوشته‌اند اما هر بار بر اساس هیجانات سیاسی یا جوسازی های سیاسی جلوی اجرای آن گرفته شده است. کاری که در این دوره می‌خواهیم انجام دهیم یک هماهنگی خوب و ایجاد یک ستاد فرماندهی خوب است برای اینکه به دور از هیجانات و اشتباهات فردی کل این اقدامات از بین برود، فعالیت‌های لازم به خوبی و به درستی انجام شود.

وی با اشاره به قابل حل بودن مشکلات حوزه آب اصفهان و استان‌های هم‌جوار، عنوان کرد: مسائلی نظیر بهشت آباد مسائل کوتاه مدت آبی منطقه است، نیازمند منابع آبی برای بلند مدت هستیم پیگیر این موضوع نیز هستیم تا بتوانیم منابع آبی مناسبی را برای اصفهان و منطقه فراهم کنیم./1304/پ202/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یاشاز
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
.طرح ازدواج اجباری شرایط و ابعاد گونگونی داشته باشد . نظری در مورد احتمال امکان پذیری طرح ازدواج اجباری برای افرادی که به دلایل مختلف تنها هستند ویا خواهند شد از دست دادن پدر ومادر ویا قیم وهمچنین دچار افسردگی شده اند ویا می شوند.چون پدر ومادر ویا قیم در تمام طول عمرهمراه ما ها نیستند که وجود همدم به عنوان همسر باعث نشاط وامید به زندگی وانگیزه مداوم در آنها می شود که مستقیم ویا غیر مستقیم بر تمام جنبه های فرهنگی اجتماعی واقتصادی جامعه تاثیر مثبت خواهد داشت. من بیمار وسواسی جبری فکری و عملی هستم ودورگه گیلک وآذری که پدر ومادر رو هم از دست دادم که هردو دبیر بازنشسته بودندجزو گروه بیماران اعصاب وروان هستم . اعصابم کنترل شده هست و اضطراب درتمام اوقات و پرخاشگری ندارم.فقط وسواس هستم وکما بیش از حمایتهای دولتی و خصوصی برخوردارم.درخواست ونظر من در مورد تشکیل خانواده های دونفری هست که هدف از اون فرزند دار شدن نیست ودو 2نفر که در طرح ازدواج اجباری که سلسله مراتب حمایتی نظارتی وآموزشی پیش ازدواج دولت و خانواده ها و تا خود فرد رو در بر میگیره .حمایت و مراقبت عاطفی وروانی وشناختی ومادی ومعنوی هر زوجی هست که میخواهند خانواده تشکیل بدهند راشناسایی و معرفی افراد ی که از لحاظ فکری و فرهنگی و اجتماعی و حتی ملاکهای ظاهری ومعیارهای دیگر است مثلا فرزندان فرهنگیان با هم ویا فرزندان کارمندان باهم وفرزندان کارگران باهم ویا فرزندان لشکری باهم که سطح فکری و فرهنگی واجتماعی وحتی از نظر ظاهری مشابه هم هستند سنشون هم بالا رفته از طریق طراحی همسریابی دولتی با تعریف مراحل و نقشها و وظایف اون تشکیل خانواده برای آنها امکان پذیر باشد.در مورد حل اشتغال هم در مورد امثال خودم صحبت می کنم .افزایش وتخصیص مستمری و وظایف محوله نهادی که فرد وابسته به اون هست .ومهریه فقط یک جلد کلام اله مجید باشد ونه تشریفات و مرسومات دیگر.به نظر من چون فرد به اجبار و هدایت منطقی سلسله مراتبی وادار می شود .زندگی برای خودش و جامعه اش هدف دار و به یقین مفید خواهد بود. چنانچه کالا برگ الکترونیکی چاره تورم شناخته می شود.
0
0