۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۵۴۱۵۶
حجت الاسلام صادقی:

عقلانیت و معنویت مهم ترین شاخصه مکتب امام خمینی است

عقلانیت و معنویت مهم ترین شاخصه مکتب امام خمینی است
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره در پیش بودن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: عقلانیت و معنویت مهم ترین شاخصه مکتب امام خمینی(ره) است.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، به نقش مهم امام خمینی (ره) در شکل گیری و پیروزی نهضت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ خیزش‌ها و جنبش‌های بسیاری به وقوع پیوست که به دلیل رهبری ناکارآمد به نتیجه نرسید.
 
وی افزود: امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت تراز اول دینی آن گونه در قلب و ذهن مردم جای گرفت که توانستند با شکل دهی یک نهضت عظیم مردمی و دینی، حکومت دو هزار و پانصد ساله پهلوی را برچینند و به زباله دان تاریخ بفرستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علیرغم گذشت چند دهه از رحلت امام خمینی (ره)، اما هنوز آراء و اندیشه‌های ایشان در دنیا اثرگذار و تعیین کننده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از حرکت‌های عظیم مردمی در دنیا نیز با بهره گیری از گفتمان ارزشمند امام راحل شکل گرفته است.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، عدالت خواهی، دفاع از مظلومان و مستضعفان عالم محور گفتمان امام خمینی (ره) بود، ادامه داد: امام راحل علیرغم این که از هیچ قدرت سخت افزاری برخوردار نبود، اما هیچ گاه در برابر زورگویان و قدرتمندان عالم عقب نشینی نمی‌کرد و با اقتدار در برابر آن‌ها می‌ایستاد از حق و عدالت دفاع می‌کرد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که گفتمان امام خمینی (ره) هیچگاه فراموش شدنی نیست، خاطرنشان کرد: علیرغم این که بسیاری تلاش کردند، اندیشه‌های ناب امام راحل را تحریف یا کمرنگ کنند، اما ملت‌های جهان هر روز بیشتر به این اندیشه‌های تعالی بخش آشنا می‌شوند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز مکتب امام خمینی (ره) در همه جهان گسترش یافته است، بیان داشت: بسیاری از ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان جهان در سایه این مکتب نورانی به عزت و اقتدار دست یافته اند.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که ملت‌های آزادی خواه جهان مکتب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را به عنوان چراغی برای حرکت در مسیر آزادی و حق طلبی پذیرفتند، تصریح کرد: امروز علیرغم همه تلاش‌ها و فشار‌های نظام‌های سلطه گر، دنیا در همان مسیر گفتمان امام راحل حرکت می‌کند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به خطر تحریف امام خمینی (ره) از سوی دشمنان داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: امروز یکی از مسائل مهمی که جامعه اسلامی به ویژه ملت بزرگ ایران باید هوشیار باشند همین مسأله است تا اندیشه و مکتب تعالی بخش و انسان ساز امام راحل مورد تحریف بدخواهان قرار نگیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عقلانیت و معنویت در مکتب امام خمینی (ره) موج می‌زد، بیان داشت: در شرایط فعلی، بازخوانی وصیت نامه سیاسی الهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی می‌تواند راهکار ارزشمندی در جهت مقابله با تحریف کنندگان این اندیشه‌های ناب باشد./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات