۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۵۱۵۳۵
امام جمعه یزدانشهر:

جوانان در رزمایش مواسات صحنه های دفاع مقدس را احیا کردند

جوانان در رزمایش مواسات صحنه های دفاع مقدس را احیا کردند
حجت الاسلام صفری با بیان اینکه مساجد و ائمه جماعات نقش محوری در رزمایش مواسات دارند، گفت: جوانان در رزمایش مواسات صحنه های دفاع مقدس را احیا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام  محمد صفری، امام جمعه یزدانشهر در جمع اصحاب رسانه در ستاد خبری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه اصفهان، با بیان اینکه با این رزمایش وحدت رویه بین گروه‌های جهادی، مواکب و خیریه ها در زمینه کمک‌رسانی ایجاد شده است، گفت: اکنون همه فعالیت‌ها تحت یک عنوان و با همدلی بین خیرین در حال انجام است.

وی با تاکید بر اهمیت محوریت ائمه جمعه در رزمایش مواسات و همدلی، تصریح کرد: قرارگاه رزمایش مواسات با فرماندهی بر مبنای بصیرت، ایمان و تقوا باید محور همه فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف قرار بگیرد، اقدام برای رزمایش مواسات، پیش از بحث امدادرسانی و انسان‌دوستی، یک اطاعت در ولایت دینی است.

مردم در رزمایش مواسات نقش کلیدی دارند

رییس قرارگاه مواسات و همدلی یزدانشهر در استان کرمان تصریح کرد: مردم مانند همیشه در این رزمایش هم نقش کلیدی دارند و خاطرنشان کردند همان‌طور که در عرصه انقلاب اسلامی هم، حضور مردم باعث موفقیت شد، مهم‌ترین وظیفه ما این است که مردم را متوجه تنگ شدن عرصه برای اقشار آسیب‌پذیرتر جامعه کنیم.

حجت الاسلام صفری با اشاره به جلسات خود با گروه‌های مختلف مردمی در طول رزمایش خاطرنشان کرد: باید فضا را برای مردم به درستی ترسیم کرده و علاوه بر این مردم هم باید بازخورد عمل خود را ببینند و ما باید این بستر را فراهم کنیم.

وی با شرح برخی اقدامات قرارگاه در منطقه یزدانشهر گفت: ما از همان زمانی که رهبر معظم انقلاب دستور دادند، برنامه‌ریزی را آغاز کردیم و بلافاصله با کمک بانیان جشن‌های نیمه شعبان با عنوان «روز جمعه متعلق به امام زمان»، 313 بسته معیشتی و شوینده ضدعفونی‌کننده تهیه کردیم و به دست افراد مستحق رساندیم تا به‌جای برگزاری جشن نیمه شعبان، شادی را این‌گونه به دل مؤمنین بنشانیم.

امام جمعه یزدانشهر در ادامه از جوانان جهادگر شهر تقدیر کرد و افزود: جوانان این شهر در اقدامی ابتکاری و قابل تحسین، پیک موتوری برای انجام خریدهای روزانه یا کارهای روزمره اینچنین به کمک مردم در شهر آمدند و این از ابتکارات بسیار مفید بوده است.

جوانان صحنه های دفاع مقدس را احیا کردند

 حجت الاسلام صفری با تقدیر از آحاد مردم، اقشار مختلف، اصناف و بازاریان، ورزشکاران، دانشجویان و اقشار و اصناف مختلف جهت مشارکت بالا در رزمایش مواسات و همدی، اظهار کرد: تشکر ویژه‌ من از جوانان جهادی و انقلابی است که صحنه‌های دفاع مقدس را یک‌بار دیگر احیا کردند.

امام جمعه یزدانشهر با بیان اینکه مناطق شهر را با محوریت هر مسجد تقسیم و برای ساماندهی این امر جلسات جداگانه‌ای با ائمه جماعات برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: با این اقدامات شناسایی نیازمندان با کمک معتمدین محل و هیأت ‌امنا مساجد انجام می‌شود و وظیفه شرعی شناسایی و تعیین اولویت برای این عزیزان تعریف کردیم که این کار ما را سریع به نتایج آماری درباره افراد نیازمند شهر رساند. در واقع از برکات اجرای رزمایش مواسات این بود که مسجد، محور این امور قرار گرفت.

رییس قرارگاه مواسات و همدلی یزدانشهر خاطرنشان کرد: ارتباط با ائمه جماعت به‌واسطه جلسات مستمر برقرار می‌شود. به لطف خدا همگی آنان، جوان و مبتکر هستند و این امر کلید موفقیت ما است، ما هر هفته جلساتی داریم تا به مفهوم مسجد ایده آل نزدیک‌تر شویم.

رزمایش مواسات ظرفیت ادامه تا زمان ظهور را دارد

 وی تصریح کرد: سردار سلیمانی بعد از اتمام کار داعش گفتند تازه‌کار شروع شده است. به عقیده من هم رزمایش مواسات شروع قشنگی برای جامعه شیعی است تا نیازمند آبرودار جامعه، بدون حمایت سایرین نماند و مردم هم لذت آن را چشیدند. ظرفیت افراد برای اقتصاد، کارآفرینی و توانمندسازی افراد باید مورد توجه قرار بگیرد، شروع این امر از الآن تا زمانی که به فرج نهایی و ظهور امام زمان(عج) بیانجامد می‌تواند ادامه داشته باشد.

 امام جمعه یزدانشهر در پایان با یادآوری برخی لحظات خوش این رزمایش بیان کرد: گاهی وقتی به در منازل مراجعه می‌شود، انگار مردم منتظر  این بسته‌ها بودند. حتی برخی از آنان اظهار می‌کنند که ما داشتیم فکر می‌کردیم که برای ناهار چه کنیم؟ یا مواد شوینده‌ای برای شستشو نداریم. رفع نیازهای مستمندان، شیرین‌ترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت این رزمایش می‌تواند باشد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات